Pregled bibliografske jedinice broj: 1198649
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 128-129 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1198649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju
(Early Childhood Education: (Un)Used Resource of Support for Children with Disabilities)
Autori
Panić, Marina ; Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 128-129
ISBN
978-953-8181-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rani i predškolski odgoj i obrazovanje, djeca s teškoćama u razvoju, procjene odgojitelja, participacija
(early preschool education and care, children with developmental disabilities, preschool teachers’ assessments, participation)
Sažetak
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, u Hrvatskoj oko 5% djece rane i predškolske dobi ima neki oblik teškoće u razvoju. Teškoća je multidimenzionalni fenomen u kojem su biološke osobitosti i socijalni aranžmani u međusobnoj interakciji. Način na koji će određena teškoća utjecati na socijalno funkcioniranje djeteta ovisi o nizu čimbenika koji se očituju u interakciji djeteta s okolinom, a velikim je dijelom uvjetovan načinom na koji dijete doživljava samog sebe, djelotvornošću zadovoljenja osnovnih potreba i podrškom koju ima u neposrednom okruženju. Kada je riječ o djeci rane i predškolske dobi, primjerenu je podršku važno osigurati u obiteljskom kontekstu i kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO). Zato je cilj ovog izlaganja odgovoriti na pitanje kako odgojitelji procjenjuju aktivnost i sudjelovanje djece u programu RPOO-a s obzirom na razinu teškoće u različitim područjima razvoja i individualnog funkcioniranja, a kao polazišne točke planiranja primjerene odgojno-obrazovne potpore toj djeci. Prikazat će se rezultati istraživanja koje je provedeno na reprezentativnom uzorku djece u dobi od 5 i 6 godina (N = 2 714 djece) iz 65 dječjih vrtića u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u okviru znanstvenog projekta koji pod rednim brojem IP-2019-04-2011 financira Hrvatska zaklada za znanost. Primjenom Kruskal-Wallis testa utvrđeno je da odgojitelji uviđaju nepovoljan utjecaj svih analiziranih teškoća na aktivnost i sudjelovanje djece što nedvojbeno upućuje na potrebu kvalitetnije podrške toj djeci u RPOO-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-2011 - Modeli odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (MORENEC) (Bouillet, Dejana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)