Pregled bibliografske jedinice broj: 1198524
Kompetencije za poučavanje djece rane i predškolske dobi engleskom kao stranom jeziku
Kompetencije za poučavanje djece rane i predškolske dobi engleskom kao stranom jeziku // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 51 (2022), 1; 105-126 doi:10.22210/strjez/51-1/5 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1198524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije za poučavanje djece rane i predškolske
dobi engleskom kao stranom jeziku
(EFL teaching competences for working with preschool-
aged children)
Autori
Karlak, Manuela ; Varga, Rahaela ; Ćosić, Ivana
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 51
(2022), 1;
105-126
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi ; engleski jezik ; kvalifikacijski profil poučavatelja, metodička kompetencija ; nastavničke kompetencije ; stručna kompetencija
(instructors’ qualifications ; teaching competences ; subject-specific competences ; English as a foreign language ; preschool-aged children)
Sažetak
U radu se istražuju kompetencije koje imaju osobe koje poučavaju djecu vrtićke dobi engleskome jeziku. Točnije, cilj je bio istražiti kakve su stručne i metodičke kompetencije poučavatelja engleskoga jezika na primjeru gradskoga vrtića koji obuhvaća 26 objekata. Rezultati prikazuju kojim kvalifikacijama poučavatelji dokazuju stručne kompetencije, u kojoj su mjeri poučavatelji jezični model djeci, koliko je metodička organizacija poučavanja prilagođena djeci rane i predškolske dobi, zajedno s izborom materijala i pomagala. Utvrđena je zastupljenost četiriju različitih stručnih profila poučavatelja koje čine: sveučilišni prvostupnici ili magistri ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, magistri primarnoga obrazovanja s pojačanim programom engleskoga jezika, sveučilišni prvostupnici engleskoga jezika i književnosti te magistri edukacije engleskoga jezika i književnosti. U odnosu na metodičku kompetenciju, opisane su razlike u pristupu poučavanju između prvostupnika ili magistara ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i ostalih stručnih profila budući da odgojitelji odabiru aktivnosti i materijale primjerenije sposobnostima i interesima djece vrtićke, a ne školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek