Pregled bibliografske jedinice broj: 1198498
Inteligentna i aktivna pakiranja
Inteligentna i aktivna pakiranja // Zbornik radova, Printing&Design21 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2021. str. 185-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1198498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentna i aktivna pakiranja
(Intelligent and active packaging)
Autori
Miljković, Petar ; Valdec, Dean ; Jurečić, Denis ; Bratić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova, Printing&Design21
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2021, 185-188
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2021
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.06.2021. - 10.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
2D barkod ; aktivno pakiranje ; indikatori ; pametno pakiranje ; senzori ; RFID
(2D barcode ; active packaging ; indicators ; smart packaging ; sensors ; RFID)
Sažetak
Inovativna pakiranja (prehrana) zasnivaju se na razvoju inteligentnih i aktivnih načina komunikacije prema potrošaču, čime se osigurava njihova kvaliteta odnosno kontrola njihova sadržaja. Ugradnjom kontrolnih komponenti u ambalažu, produljuje se njezin rok trajanja odnosno ostvaruje se obostrana komunikacija proizvođač – kupac s namjerom pružanja informacije o proizvodnom ciklusu i načinu distribucije (prodaje). Napušta se tradicionalni način pakiranja s pasivnim pregradama koje ne odgovaraju novim trendovima i zahtjevima tržišta. Tehnologijom Radio Frequency Identification provodi se dinamička uloga kontrole proizvoda gdje pohranjene informacije identificiraju proizvod u skladišnom prostoru ili na prodajnom mjestu. Kartice ili naljepnice s integriranom antenom šalju informacije primopredajniku koje putem sustava za praćenje proizvoda šalju povratni signal o jedinstvenom identifikacijskom kodu. Prikupljene informacije moguće je dalje obrađivati i korigirati. Inteligentna pakiranja nadziru stanje proizvoda u ambalaži ne utječući izravno na sam proizvod (hranu), dok aktivna pakiranja svojom radnjom utječu na proizvod s namjenom produljenja njegova roka trajanja. Njihova sinergija u obliku pametnog pakiranja poboljšava komunikaciju proizvođača i potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Interdisciplinarne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Sveučilište Sjever, Koprivnica