Pregled bibliografske jedinice broj: 1198342
Poučavanje za kritičko mišljenje: smjernice za implementaciju
Poučavanje za kritičko mišljenje: smjernice za implementaciju // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu / Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 79-94
CROSBI ID: 1198342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje za kritičko mišljenje: smjernice za
implementaciju
(Teaching for critical thinking: implementation
guidelines)
Autori
Buchberger, Iva ; Bolčević Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
79-94
ISBN
978-953-331-349-8
Ključne riječi
kritičko mišljenje, poučavanje za kritičko mišljenje, aktivno učenje, nastavnici, učenici.
(critical approaches to teaching content ; active teaching methods ; collaborative learning ; tolerant classroom atmosphere ; (self)evaluation.)
Sažetak
U ovom se radu razrađuje koncept poučavanja za kritičko mišljenje koji podrazumijeva proces intencionalnog suradničkog razvijanja i stvaranja znanja, vještina i vrijednosti u kojem su učenici i nastavnici aktivni i refleksivni subjekti koji interpretiraju, analiziraju, vrednuju nastavni sadržaj te oblikuju argumentirane stavove o njemu. Svrha je ovoga rada davanje smjernica praktičarima (nastavnicima) u poučavanju za kritičko mišljenje i njegovoj implementaciji u odgojno-obrazovnu praksu. U radu se fenomen poučavanja za kritičko mišljenje razrađuje kroz dimenzije nastavnog sadržaja, nastavnih metoda i oblika rada, razrednog ozračja te (samo)vrednovanja. Uz izdvojene dimenzije predlažu se smjernice za praktičare (nastavnike) kako poučavati za kritičko mišljenje, odnosno kako kritičko mišljenje implementirati u odgojno-obrazovnu praksu. U radu se ukazuje na izazove na koje se može naići pri implementaciji poučavanja za kritičko mišljenje, a koji mogu služiti i kreatorima obrazovnih politika kao preporuka za osiguravanje poticajnog okruženja poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija