Pregled bibliografske jedinice broj: 1198173
Neke odrednice subjektivne dobrobiti studenata
Neke odrednice subjektivne dobrobiti studenata, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1198173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice subjektivne dobrobiti studenata
(Some determinants of student's subjective well-being)
Autori
Franc, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
28.04
Godina
2022
Stranica
48
Mentor
Brajković, Lovorka ; Jelić, Katarina
Ključne riječi
subjektivna dobrobit, emocionalna inteligencija, nedostajanja doma, privrženost mjestu življenja
(subjective well-being, emotional intelligence, homesickness, place attachment)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je predvidjeti sastavnice subjektivne dobrobiti (globalno i situacijsko zadovoljstvo životom) studenata koji su se zbog fakulteta doselili u Zagreb na temelju emocionalne inteligencije, nedostajanja doma te privrženosti mjestu življenja te utvrditi odnos između navedenog. Uz navedeno, istraženo je postoje li razlike u razinama nedostajanju doma te privrženosti prema Zagrebu između studenata preddiplomskih i diplomskih studija. U istraživanju je sudjelovalo 156 studentica i studenata (120 djevojaka) Sveučilišta u Zagrebu, prosječne dobi 22 godine pri čemu je u trenutku ispunjavanja upitnika, preddiplomski studij pohađalo oko 57% sudionika, a diplomski njih 43%. Istraživanje je provedeno online upitnikom koji se dijelio putem društvenih mreža, a sastojao se od sociodemografskih pitanja te Skale zadovoljstva životom (Penezić, 2002), Upitnika emocionalne kompetentnosti – UEK-45 (Takšić, 2002), Utrecht skale nedostajanja doma (Stroebe, Van Vliet, Hewstone i Willis, 2002), te Skale privrženosti mjestu življenja (Hernandez, Hidalgo, Salazar- Laplace i Hess, 2007). Korelacijskom matricom istaknule su se značajne povezanosti između uključenih varijabli pri čemu su najviše pozitivno povezane razine emocionalne inteligencije i subjektivne dobrobiti, dok su negativne korelacije zabilježene između razina nedostajanja doma, privrženosti mjestu življenja i subjektivne dobrobiti. Regresijskom analizom utvrđeno je da emocionalna inteligencija, nedostajanje doma i privrženost mjestu življenja objašnjavaju 63% globalnog zadovoljstva životom te 43% situacijskog zadovoljstva životom. Modelom analize varijance dodatno je pokazano da studentima preddiplomskih razina studija dom nedostaje više od onih na diplomskom studija što nije utvrđeno za privrženost mjestu življenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb