Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1198092

Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda


Štimac, Lidija; Rupčić Kelam, Darija
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda // 4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 73-74 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1198092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda
(Aplication and Influence of Stage Puppet on the Development of Empathy in Lover Grade Students)

Autori
Štimac, Lidija ; Rupčić Kelam, Darija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2021, 73-74

Skup
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.11.2021. - 09.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
empatija, empatično mišljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mišljenje, dramaterapija
(empathy, empathetic thinking, puppetry education, stage puppet, caring thinking, dramatherapy)

Sažetak
U današnje vrijeme globalnih promjena i recesijskih kriza često se zanemaruje važnost »malog čovjeka« u kontekstu razumijevanja njegovih egzistencijalnih potreba, a u svrhu samoostvarenja. U bujici prilagodbi tim promjenama svjetskih razmjera, čovjek kao da se gubi. Neoliberalni kapitalizam sa svojom kulturom narcizma i kultom individualizma, usuđujemo se ustvrditi, 74 stvara kulturu bezobzirnosti i ravnodušnosti, u kojoj postajemo imuni na društvene tragedije i promatrači ljudske patnje. Prožimanjem estetsko- umjetničkih i empatijskih značajki, kao bitnih sastavnica onoga što čini bit čovjeka, moguće je postići harmonične međuljudske odnose, kao preduvjete prvih koraka k uspješnijem odrastanju i prilagođavanju pojedinca. Neizostavno je spomenuti ulogu empatije i empatičnog i skrbnog mišljenja koje, uz kritičko i kreativno mišljenje, čini neizostavno trojstvo kada je riječ o odgojno-obrazovnom procesu djece. Ono što čini bit same empatije, kao čina očovječenja čovjeka, jest i imaginativni skok koji predstavlja prefiks za prevladavanje društvenih i političkih prepreka, ograničenja, marginaliziranja i udaljenosti, što su kočnice za uživljavanje u tuđe osjećaje. Jedan od načina pomoći izražavanju osjećaja kod djece jest i scenska lutka. Kroz igru dijete spontano preuzima uloge kako bi na kreativan način izreklo svoje misli, nastojanja, želje, htijenja i osjećaje. Upravo lutkarski odgoj predstavlja važnu sastavnicu cjelokupnog razvoja djeteta, počevši od najranije dobi kada novorođenče vježba motoriku pokreta, sve do psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi odrastanja. Primjena je scenske lutke široka, pa se koristi u rješavanju vršnjačkih sukoba i otkrivanju novih umjetničkih sklonosti, a pridonosi i odgoju za empatiju, međusobnom poštovanju i razvoju socijalnih vještina. Ovim će se radom nastojati prikazati važnost njezine upotrebe i utjecaja na razvoj empatije u mlađoj školskoj dobi. Nakon teorijskog okvira, koji objašnjava važnost i ulogu scenske lutke i empatije u djetetovom životu, metodološkim pristupom u okviru akcijskog istraživanja prikazat će se praktični dio rada, koji obuhvaća radionice dramaterapije, kao prikaz utjecaja scenske lutke na razvoj empatije kod učenika nižih razreda, s naglaskom na potrebi njegovanja imaginativnog skoka uživljavanjem. Raspravom nastojimo proširiti i preispitati postavljenu hipotezu te ponuditi odgovore primjerene problemu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Darija Rupčić Kelam (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Štimac, Lidija; Rupčić Kelam, Darija
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda // 4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 73-74 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Štimac, L. & Rupčić Kelam, D. (2021) Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda. U: Jurić, H., Kelam, I. & Dilica, K. (ur.)4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}timac, Lidija and Rup\v{c}i\'{c} Kelam, Darija}, year = {2021}, pages = {73-74}, keywords = {empatija, empati\v{c}no mi\v{s}ljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mi\v{s}ljenje, dramaterapija}, title = {Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod u\v{c}enika ni\v{z}ih razreda}, keyword = {empatija, empati\v{c}no mi\v{s}ljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mi\v{s}ljenje, dramaterapija}, publisher = {Hrvatsko bioeti\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}timac, Lidija and Rup\v{c}i\'{c} Kelam, Darija}, year = {2021}, pages = {73-74}, keywords = {empathy, empathetic thinking, puppetry education, stage puppet, caring thinking, dramatherapy}, title = {Aplication and Influence of Stage Puppet on the Development of Empathy in Lover Grade Students}, keyword = {empathy, empathetic thinking, puppetry education, stage puppet, caring thinking, dramatherapy}, publisher = {Hrvatsko bioeti\v{c}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font