Pregled bibliografske jedinice broj: 1198092
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda // 4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 73-74 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1198092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije
kod učenika nižih razreda
(Aplication and Influence of Stage Puppet on the
Development of Empathy in Lover Grade Students)
Autori
Štimac, Lidija ; Rupčić Kelam, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka
/ Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2021, 73-74
Skup
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.11.2021. - 09.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
empatija, empatično mišljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mišljenje, dramaterapija
(empathy, empathetic thinking, puppetry education, stage puppet, caring thinking, dramatherapy)
Sažetak
U današnje vrijeme globalnih promjena i recesijskih kriza često se zanemaruje važnost »malog čovjeka« u kontekstu razumijevanja njegovih egzistencijalnih potreba, a u svrhu samoostvarenja. U bujici prilagodbi tim promjenama svjetskih razmjera, čovjek kao da se gubi. Neoliberalni kapitalizam sa svojom kulturom narcizma i kultom individualizma, usuđujemo se ustvrditi, 74 stvara kulturu bezobzirnosti i ravnodušnosti, u kojoj postajemo imuni na društvene tragedije i promatrači ljudske patnje. Prožimanjem estetsko- umjetničkih i empatijskih značajki, kao bitnih sastavnica onoga što čini bit čovjeka, moguće je postići harmonične međuljudske odnose, kao preduvjete prvih koraka k uspješnijem odrastanju i prilagođavanju pojedinca. Neizostavno je spomenuti ulogu empatije i empatičnog i skrbnog mišljenja koje, uz kritičko i kreativno mišljenje, čini neizostavno trojstvo kada je riječ o odgojno-obrazovnom procesu djece. Ono što čini bit same empatije, kao čina očovječenja čovjeka, jest i imaginativni skok koji predstavlja prefiks za prevladavanje društvenih i političkih prepreka, ograničenja, marginaliziranja i udaljenosti, što su kočnice za uživljavanje u tuđe osjećaje. Jedan od načina pomoći izražavanju osjećaja kod djece jest i scenska lutka. Kroz igru dijete spontano preuzima uloge kako bi na kreativan način izreklo svoje misli, nastojanja, želje, htijenja i osjećaje. Upravo lutkarski odgoj predstavlja važnu sastavnicu cjelokupnog razvoja djeteta, počevši od najranije dobi kada novorođenče vježba motoriku pokreta, sve do psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi odrastanja. Primjena je scenske lutke široka, pa se koristi u rješavanju vršnjačkih sukoba i otkrivanju novih umjetničkih sklonosti, a pridonosi i odgoju za empatiju, međusobnom poštovanju i razvoju socijalnih vještina. Ovim će se radom nastojati prikazati važnost njezine upotrebe i utjecaja na razvoj empatije u mlađoj školskoj dobi. Nakon teorijskog okvira, koji objašnjava važnost i ulogu scenske lutke i empatije u djetetovom životu, metodološkim pristupom u okviru akcijskog istraživanja prikazat će se praktični dio rada, koji obuhvaća radionice dramaterapije, kao prikaz utjecaja scenske lutke na razvoj empatije kod učenika nižih razreda, s naglaskom na potrebi njegovanja imaginativnog skoka uživljavanjem. Raspravom nastojimo proširiti i preispitati postavljenu hipotezu te ponuditi odgovore primjerene problemu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)