Pregled bibliografske jedinice broj: 1197749
Odgajateljice kao govorni uzori
Odgajateljice kao govorni uzori, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1197749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgajateljice kao govorni uzori
(Kindergarten teachers as speech models)
Autori
Davina Simper
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.06
Godina
2022
Stranica
57
Mentor
Vlašić Duić, Jelena
Ključne riječi
odgajateljice, jezični razvoj djeteta, vokalna higijena odgajatelja, promuklost, naglasni sustav, asimilacije
(kindergarten teachers, speech and language development of a child, vocal hygiene of kindergarten teacher, hoarseness, accent pronunciation system, assimilations)
Sažetak
Cilj je ovog rada istaknuti važnost brige za očuvanje glasa odgajatelja koji su prvi govoni uzori djeci. U teorijskom dijelu rada donosi se opis govorno-jezičnog razvoja djeteta od njegova rođenja do šeste godine života. Budući da je vokalna higijena odgajatelja od iznimne važnosti, prikazane su i objašnjene vježbe za glas i izgovor. U istraživačkom dijelu rada analizirane su snimke govora deset odgajateljica. Ispitane su fonacija, fundamentalna frekvencija, valni oblici titranja glasnica (shimmer i jitter), razina šuma (HNR), intenzitet, naglasni sustav, asimilacije te izražajnost pri čitanju ulomka slikovnice. Rezultati pokazuju kroničnu promuklost odgajateljica i šuman glas slabije kvalitete. Ispitivanje naglasnog sustava pokazalo je prevagu udarnoga naglasnog sustava, a ispitivanje asimilacija tendenciju hiperkoretnog izgovora i neprovođenje nekih vrsta asimilacija. U čitanju slikovnice odgajateljice su pokazale visoku razinu izražajnosti te vještinu u korištenju prozodijskih sredstava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija