Pregled bibliografske jedinice broj: 1197733
Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski kao tema poučavanja u nastavi glazbe
Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski kao tema poučavanja u nastavi glazbe // Međunarodni interdisciplinarni umjetničko-znanstveni skup: Pajo Kolarić i njegovo doba = International Interdisciplinary Artistic and Scientific Conference: Pajo Kolarić and his time
Osijek, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1197733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski
kao
tema poučavanja u nastavi glazbe
(Cultural heritage of the 19th century: Vatroslav
Lisinski as a topic of teaching in music teaching)
Autori
Pušić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Međunarodni interdisciplinarni umjetničko-znanstveni skup: Pajo Kolarić i njegovo doba = International Interdisciplinary Artistic and Scientific Conference: Pajo Kolarić and his time
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2021. - 27.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturna baština, kurikulum, nastava glazbe, Vatroslav Lisinski
(cultural heritage, curriculum, music teaching, Vatroslav Lisinski)
Sažetak
Kulturna baština skup je materijalnih i nematerijalnih dobara koji čine značajnu ulogu u očuvanju identiteta naroda. Usvajanjem znanja o kulturnoj baštini, učitelji će kod učenika potaknuti radoznalost za proučavanje kulturne baštine te osvijestiti važnost očuvanja, zaštite i promicanja vlastite i opće kulture. Jedan od najznačajnijih glazbenika 19. stoljeća koji su doprinijeli bogatstvu kulturne baštine Hrvatske danas je Vatroslav Lisinski, skladatelj prve hrvatske opere Ljubav i zloba. Cilj ovog rada je promovirati povijesni značaj i kulturno nasljeđe Lisinskog za Hrvatsku te obogatiti opseg sadržaja dostupnog za kreiranje nastave glazbe, a vezanog za kulturnu baštinu. U svrhu ostvarivanja navedenog, analiziran je život i rad Lisinskog te zastupljenost njegovih djela u preporučenom (neobaveznom) popisu pjesama, brojalica i glazbenih djela Kurikuluma nastavnih predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost, kao i u odobrenim udžbenicima za nastavu glazbe od petog do osmog razreda osnovne škole i od prvog do četvrtog razreda opće, jezične i klasične gimnazije, odnosno četvrtog razreda prirodoslovne i prvog i drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, koji su se koristili tijekom školske godine 2020./2021. Rezultati su pokazali da djela skladatelja nisu zastupljena u svim udžbenicima ni u svim razredima, ali će se svi učenici susreti s djelima skladatelja barem u jednom razredu tijekom osnovnoškolskog, a zatim i srednjoškolskog gimnazijskog obrazovanja. Najveća zastupljenost djela skladatelja u osnovnoj školi uočena je u udžbeniku Allegro 8, a u srednjoj školi u udžbeniku Glazbena umjetnost 3. Predlažemo nadopunu ovoga istraživanja na 4. razred osnovne škole i na nova izdanja udžbenika za 8. razred osnovne i 4. razred srednje škole te proširenje istraživanja na zastupljenost djela ostalih skladatelja koji su doprinijeli bogatstvu kulturne baštine Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)