Pregled bibliografske jedinice broj: 1197676
(Un)plugged: Učinkovitost višekratne transkranijalne stimulacije na asocijativno pamćenje
(Un)plugged: Učinkovitost višekratne transkranijalne stimulacije na asocijativno pamćenje // 23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka
Zadar, Hrvatska, 2022. str. 152-152 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1197676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Un)plugged: Učinkovitost višekratne transkranijalne stimulacije na asocijativno pamćenje
((Un)plugged: The effect of transcranial stimulation on associative memory)
Autori
Veseli, Arina ; Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea ; Konstantinović, Uroš ; Bjekić, Jovana ; Filipović, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka
/ - , 2022, 152-152
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tDCS, asocijativno pamćenje, verbalno pamćenje
(tDCS, associative memory, verbal memory)
Sažetak
Transkranijalna stimulacija istosmjernom strujom (tDCS) je neinvazivni postupak stimulacije mozga koji nalazi svoju primjenu i u području osnaživanja kognitivnih sposobnosti. Istraživanja pokazuju da stimulacija parijetalnih regija može pospješiti međupovezanost kortikalno-hipokampalne mreže i osnažiti asocijativno pamćenje. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinkovitost opetovane stimulacije lijeve parijetalne regije kod zdravih odraslih sudionika na asocijativno pamćenje i slušno verbalno pamćenje. Sudionici su po slučaju podijeljeni u dvije skupine: tretmansku (n = 17) i kontrolnu skupinu (tzv. sham ; n = 17). Istraživački nacrt je uključivao tri točke mjerenja (predtest, posttest, praćenje) te tri 20-minutne sesije (između predtesta i posttesta) tijekom kojih su sudionici obje skupine igrali jednostavne igre pamćenja. Testiranje je uključivalo zadatak asocijativnog pamćenja (20 parova lice-riječ) i test audio-verbalnog učenja (AVLT), koji su rješavani: 1) prije prve seanse, 2) nakon zadnje seanse i, 3) na praćenju pet dana nakon zadnje seanse. U zadatku asocijativnog pamćenja mjereno je prepoznavanje i dosjećanje. AVLT operacionalizira mjere pamćenja, učenja i interferencije. Analizom rezultata nije utvrđena značajna interakcija između skupina i točaka mjerenja u zadatku asocijativnog pamćenja. U AVLT zadatku su sudionici tretmanske skupine bili otporniji na retroaktivnu interferenciju nakon zadnje seanse, no efekt se nije održao na praćenju. Na drugim mjerama AVLT zadatka nije bilo značajnih razlika između grupa ili točaka mjerenja. Rezultati djelomično potvrđuju dosadašnje nalaze o pozitivnom utjecaju stimulacije parijetalnih regija na asocijativno pamćenje, no čini se da opetovane stimulacije polučuju manje generaliziran učinak od jednokratnog izlaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb