Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1197647

Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja


Sorić, Izabela
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja // Suvremena psihologija, 24 (2021), 2; 127-152 doi:10.21465/2021-SP-242-01 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1197647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja
(Can rewards increase intrinsic motivation for learning? - A review)

Autori
Sorić, Izabela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 24 (2021), 2; 127-152

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nagrade ; intrinzična motivacija ; ekstrinzična motivacija ; neuroznanost ; obrazovni kontekst
(rewards ; intrinsic motivation ; extrinsic motivation ; neuroscience ; educational context)

Sažetak
Pitanje može li se nagradama poticati poželjno ponašanje postavlja se u psihologiji već desetljećima u vrlo različitim kontekstima (obrazovnom, sportskom, industrijskom i sl.). U znanstveno-istraživačkom smislu ovo pitanje proizlazi iz teoretske pretpostavke o odvojenosti (negativnoj interakciji) intrinzične i ekstrinzične motivacije, odnosno iz pretpostavke da nagrade (kao oblik ekstrinzične motivacije) smanjuju intrinzičnu motivaciju. U radu je kroz pregled psiholoških i neuroznanstvenih istraživanja ovih pretpostavki naglašena sva kompleksnost i osjetljivost fenomena nagrađivanja i njegova utjecaja na motivaciju pojedinca. Naime, efekt nagrada na intrinzičnu motivaciju ovisan je o velikom broju faktora vezanih uz: samu osobnost nagrađivane osobe, vrstu nagrađene aktivnosti i početni stupnju motivacije za nju, karakteristike same nagrade i kontekst u kojem se nagrađivanje vrši. Prikazana istraživanja i njihovi rezultati interpretirani su s obzirom na mogućnost njihove implementacije u obrazovnu praksu, odnosno kao odgovor na pitanje može li se nagradama pojačati učenička intrinzična motivacija za učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi suvremena.nakladaslap.com

Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja // Suvremena psihologija, 24 (2021), 2; 127-152 doi:10.21465/2021-SP-242-01 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Sorić, I. (2021) Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja. Suvremena psihologija, 24 (2), 127-152 doi:10.21465/2021-SP-242-01.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2021}, pages = {127-152}, DOI = {10.21465/2021-SP-242-01}, keywords = {nagrade, intrinzi\v{c}na motivacija, ekstrinzi\v{c}na motivacija, neuroznanost, obrazovni kontekst}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2021-SP-242-01}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Mogu li nagrade pove\'{c}ati intrinzi\v{c}nu motivaciju za u\v{c}enje? - Pregled istra\v{z}ivanja}, keyword = {nagrade, intrinzi\v{c}na motivacija, ekstrinzi\v{c}na motivacija, neuroznanost, obrazovni kontekst} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2021}, pages = {127-152}, DOI = {10.21465/2021-SP-242-01}, keywords = {rewards, intrinsic motivation, extrinsic motivation, neuroscience, educational context}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2021-SP-242-01}, volume = {24}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Can rewards increase intrinsic motivation for learning? - A review}, keyword = {rewards, intrinsic motivation, extrinsic motivation, neuroscience, educational context} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • PsychINFO


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font