Pregled bibliografske jedinice broj: 1197647
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja // Suvremena psihologija, 24 (2021), 2; 127-152 doi:10.21465/2021-SP-242-01 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1197647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja
(Can rewards increase intrinsic motivation for learning? - A review)
Autori
Sorić, Izabela
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 24
(2021), 2;
127-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nagrade ; intrinzična motivacija ; ekstrinzična motivacija ; neuroznanost ; obrazovni kontekst
(rewards ; intrinsic motivation ; extrinsic motivation ; neuroscience ; educational context)
Sažetak
Pitanje može li se nagradama poticati poželjno ponašanje postavlja se u psihologiji već desetljećima u vrlo različitim kontekstima (obrazovnom, sportskom, industrijskom i sl.). U znanstveno-istraživačkom smislu ovo pitanje proizlazi iz teoretske pretpostavke o odvojenosti (negativnoj interakciji) intrinzične i ekstrinzične motivacije, odnosno iz pretpostavke da nagrade (kao oblik ekstrinzične motivacije) smanjuju intrinzičnu motivaciju. U radu je kroz pregled psiholoških i neuroznanstvenih istraživanja ovih pretpostavki naglašena sva kompleksnost i osjetljivost fenomena nagrađivanja i njegova utjecaja na motivaciju pojedinca. Naime, efekt nagrada na intrinzičnu motivaciju ovisan je o velikom broju faktora vezanih uz: samu osobnost nagrađivane osobe, vrstu nagrađene aktivnosti i početni stupnju motivacije za nju, karakteristike same nagrade i kontekst u kojem se nagrađivanje vrši. Prikazana istraživanja i njihovi rezultati interpretirani su s obzirom na mogućnost njihove implementacije u obrazovnu praksu, odnosno kao odgovor na pitanje može li se nagradama pojačati učenička intrinzična motivacija za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- PsychINFO