Pregled bibliografske jedinice broj: 1197513
Kompetencije odgojitelja
Kompetencije odgojitelja // Varaždinski učitelj, 5 (2022), 9; 505-513 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1197513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja
(Teachers' Competencies)
Autori
Župančić, Martina ; Hasikić, Alen
Izvornik
Varaždinski učitelj (2623-7237) 5
(2022), 9;
505-513
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kompetencijski pristup, učinkovitost odgojitelja, rana i predškolska dob
(competency approach, educator effectiveness)
Sažetak
U radu se definiraju pojmovi: učinkovitost, kompetencija i kompetencijski pristup općenito. Pojam učinkovitosti predstavlja ključni dio kompetentnosti profesionalaca u odgoju i obrazovanju i usko se povezuje s pojmom kompetencija, objašnjavajući potrebnu stručnost utemeljenu na znanjima, sposobnostima i vrijednostima. Suvremeno poimanje odgojno obrazovnog rada ističe neophodnost socijalne kompetencije, kao jedne od ključnih kompetencija za uspješan i kvalitetan odgojno obrazovni rad. U pregledu istraživanja objašnjava se krucijalna uloga rane i predškolske dobi s naglaskom na samopoimanje učinkovitosti odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)