Pregled bibliografske jedinice broj: 1197383
Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti
Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti // 23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 44-45 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1197383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske
emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena
kontrole i vrijednosti
(Perceived teaching quality and academic emotions:
the mediating role of cognitive appraisals of
control and value)
Autori
Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Sorić, Izabela ; Šimunović, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 44-45
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta poučavanja ; samoefikasnost ; vrijednost zadatka ; akademske emocije ; višerazinska medijacijska analiza
(teaching quality ; self-efficacy ; task value ; academic emotions ; multilevel mediation analysis)
Sažetak
Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), kvaliteta poučavanja povoljno djeluje na formiranje učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti koje pak neposredno determiniraju vrstu akademskih emocija. Općenito, istraživanja posvećena proučavanju antecedenata akademskih emocija, kako posrednih kao što su kvaliteta poučavanja, tako i neposrednih kao što su učenička uvjerenja o vrijednosti i kontroli nad aktivnostima i ishodima postignuća, predstavljaju važan doprinos boljem razumijevanju etiologije emocionalnog doživljavanja učenika te promoviranju povoljnijih emocionalnih iskustava u obrazovnom kontekstu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu samoefikasnosti i vrijednosti zadatka u objašnjenju odnosa između tri temeljne dimenzije kvalitete poučavanja – kognitivna stimulacija, upravljanje razredom i pružanje podrške učenicima – te niza emocija doživljenih za vrijeme nastave (uživanje, ponos, nada, ljutnja, anksioznost, sram, beznađe i dosada). U istraživanju su sudjelovala 17.984 učenika iz ukupno 1043 razreda i 73 srednje škole na području RH koji su procjenjivali kvalitetu poučavanja nastavnika ciljanog predmeta te samoizvještavali o samoefikanosti, vrijednosti zadatka te akademskim emocijama doživljenim na nastavi iz tog predmeta. Primjena višerazinskog modeliranja strukturalnim jednadžbama pokazala je da samoefikasnost djelomično posreduje odnos između kvalitete poučavanja i akademskih emocija – što su učenici percipirali kvalitetu poučavanja nastavnika ciljanog predmeta većom, davali su veće procjene samoefikasnosti, koje su zauzvrat bile povezane s višim razinama pozitivnih emocija i nižim razinama negativnih emocija. Također, veća percipirana kvaliteta poučavanja bila je izravno povezana s većim razinama pozitivnih emocija i nižim razinama negativnih emocija. Međutim, kognitivna procjena vrijednosti djelomično je posredovala samo odnos između kvalitete poučavanja i pozitivnih emocija, dok je s negativnim akademskim emocijama bila nepovezana. Ovakvi odnosi bili su prisutni na obje razine analize, odnosno i unutar i između razreda. Zaključno, dobiveni rezultati potvrđuju postavke teorije kontrole i vrijednosti emocija postignuća te sugeriraju da bi se kroz povećanje kvalitete poučavanja izravno moglo unaprijediti adaptivnije emocionalno doživljavanje učenika, ali i neizravno kroz izgradnju pozitivnih percepcija vrijednosti i kontrole nad učenjem i postignućem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5472 - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva (TEPEPDYN) (Burić, Irena, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Izabela Sorić
(autor)
Mara Šimunović
(autor)
Aleksandra Huić
(autor)
Irena Burić
(autor)
Barbara Balaž
(autor)