Pregled bibliografske jedinice broj: 1197299
Brain-train aplikacije: provjera učinkovitosti dvije aplikacije za kognitivno osnaživanje
Brain-train aplikacije: provjera učinkovitosti dvije aplikacije za kognitivno osnaživanje // 23. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka
Zadar, Hrvatska, 2022. str. 121-121 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1197299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brain-train aplikacije: provjera učinkovitosti dvije aplikacije za kognitivno osnaživanje
(Brain-train applications: the effectiveness of two applications for cognitive enhancement)
Autori
Popović Stijačić, Milica ; Martinčević, Marina ; Vranić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka
/ - , 2022, 121-121
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Brain-train aplikacije ; kognitivni trening ; radno pamćenje
(Brain-train applications ; cognitive training ; working memory)
Sažetak
Kognitivna angažiranost tijekom života važna je odrednica kognitivnog statusa u kasnijoj dobi što predstavlja i osnovnu ideju tzv. brain-train industrije. Ovim smo istraživanjem željeli provjeriti učinkovitost dvaju besplatnih aplikacija za kognitivno osnaživanje: 1) Dual n-back - za osnaživanje ažuriranja radnog pamćenja, i 2) Super Number Memory – za osnaživanje kratkoročnog pamćenja. Mlađi sudionici (Mdob = 21, 5, Sddob = 5, 42) su po slučaju podijeljeni u četiri skupine: Dual n-back (n = 44), Super Number Memory (n = 51), kombinirani Dual n-back i Super Number Memory (n = 36) te kontrolna grupa (Colorfly: Art Coloring Game aplikacija, n = 45). Trening je za svaku skupinu uključivao 15 sesija u trajanju od 20 minuta. U tri točke mjerenja (predtest, posttest, praćenje nakon tri mjeseca) ispitane su sposobnosti verbalnog kratkoročnog pamćenja (zadatak pamćenja brojeva - DS-F i zadatak pamćenja slova - LS), radnog pamćenja (zadatak n-unatrag, OSPAN) te fluidnog rezoniranja (Baddeley test gramatičkog rezoniranja - BGRT). Analizom linearnih mješovitih modela utvrđena je značajna interakcija za trening Dual n-back (F(6, 272.62) = 14, 41, p< , 01). Dual n-back i kombinirani trening dovode do značajnog poboljšanja u zadatku ažuriranja (n-unatrag) na posttestu i praćenju u odnosu na predtest. Ova poboljšanja nisu utvrđena u kontrolnoj i Super Number Memory skupini. U preostalim zadacima utvrđeni su glavni efekti točke mjerenja, tj. sve skupine su na posttestu bile bolje nego na predtestu. Rezultati pokazuju da Super Number Memory aplikacija nije dovoljno izazovna za osnaživanje kognitivnih sposobnosti mlađih odraslih osoba. S druge strane, utvrđena je učinkovitost Dual n-back aplikacije kao i kombiniranog treninga s dvije aplikacije, uz ograničenje efekata na mjeru bliskog transfera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb