Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1197261

Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu


Kućar, Maja; Džida, Marija; Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla Topić, Marina; Brkljačić, Tihana
Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu // 23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar, 2022. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1197261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu
(Digital Technologies and Executive Functions in Middle Childhood)

Autori
Kućar, Maja ; Džida, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Brkljačić, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar, 2022, 89-89

Skup
23. dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.06.2022. - 28.06.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
korištenje tehnologije ; vrijeme pred ekranima ; izvršne funkcije ; srednje djetinjstvo
(Technology usage ; screen-time ; executive functions ; middle childhood)

Sažetak
Nije novost da međuodnos pojedinca i digitalne tehnologije postaje sve kompleksniji, a da se pritom povećava vrijeme pred ekranima, odnosno vrijeme provedeno koristeći digitalne uređaje. Mlađe se generacije od ranog djetinjstva uče služiti različitim digitalnim uređajima što navodi istraživače na ispitivanje povezanosti između korištenja digitalnih uređaja te različitih domena ljudskog funkcioniranja. Jedna od tih domena su kognitivni procesi. Postavlja se pitanje povezanosti, ali i rizika povećane izloženosti ekranima u odnosu na procese pažnje, pamćenja, mišljenja te izvršnih funkcija. Cilj je ovog rada ispitati predviđaju li različite mjere dječjeg korištenja digitalnih tehnologija, dječje teškoće u izvršnim funkcijama u srednjem djetinjstvu. Istraživanje je provedeno u sklopu CHILD-WELL projekta kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost. U ovom istraživanju korišteni su podaci djece i majki (1144 dijade majka-dijete ; 543 dječaka, 601 djevojčica, M(dob) = 10.51, SD = 1.15). Djeca su ispunila podatke o čestini korištenja digitalnih tehnologija u različite svrhe poput zabave i komunikacije. Također su dali podatke o vlastitoj preokupiranosti digitalnim tehnologijama. Majke su procijenile dječje teškoće u izvršnim funkcijama koje su operacionalizirane kao teškoće u regulaciji kognicija, ponašanja i emocija. Majke su procijenile i dječje korištenje digitalnih tehnologija u različite svrhe, čestinu dječjeg korištenja digitalnih uređaja, te broj sati koje dijete provede koristeći digitalne uređaje tijekom tjedna. Dječje i majčine procjene čestine korištenja tehnologija u različite svrhe korelirale su umjereno pozitivno. U hijerarhijskoj regresijskoj analizi pokazalo se da su jedini prediktori teškoća u izvršnim funkcijama dječja procjena preokupiranosti tehnologijama, te majčine procjene čestine, odnosno broja sati provedenih u korištenju digitalnih tehnologija. Djeca koja imaju viši rezultat na skali preokupiranosti digitalnim tehnologijama, te ona koja provode više vremena u korištenju digitalnih tehnologija imaju više razine teškoća u izvršnim funkcijama. Korištenje digitalnih tehnologija u različite svrhe pokazuje različite obrasce povezanosti s teškoćama u izvršnim funkcijama ovisno o samoj svrsi aktivnosti. Ovi rezultati u skladu su s drugim nalazima u području te ukazuju na kompleksnost efekata dječjeg ponašanja u kontekstu digitalnih tehnologija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

psihologija.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kućar, Maja; Džida, Marija; Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla Topić, Marina; Brkljačić, Tihana
Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu // 23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar, 2022. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kućar, M., Džida, M., Brajša-Žganec, A., Kotrla Topić, M. & Brkljačić, T. (2022) Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu. U: Tucak Junaković, I., Macuka, I. & Tokić, A. (ur.)23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ku\'{c}ar, Maja and D\v{z}ida, Marija and Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Kotrla Topi\'{c}, Marina and Brklja\v{c}i\'{c}, Tihana}, year = {2022}, pages = {89-89}, keywords = {kori\v{s}tenje tehnologije, vrijeme pred ekranima, izvr\v{s}ne funkcije, srednje djetinjstvo}, title = {Kori\v{s}tenje digitalnih tehnologija i izvr\v{s}ne funkcije u srednjem djetinjstvu}, keyword = {kori\v{s}tenje tehnologije, vrijeme pred ekranima, izvr\v{s}ne funkcije, srednje djetinjstvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ku\'{c}ar, Maja and D\v{z}ida, Marija and Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja and Kotrla Topi\'{c}, Marina and Brklja\v{c}i\'{c}, Tihana}, year = {2022}, pages = {89-89}, keywords = {Technology usage, screen-time, executive functions, middle childhood}, title = {Digital Technologies and Executive Functions in Middle Childhood}, keyword = {Technology usage, screen-time, executive functions, middle childhood}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font