Pregled bibliografske jedinice broj: 1197141
Analiza s prijedlogom poboljšanja raskrižja Međimurske i Koprivničke ulice u Gradu Varaždinu
Analiza s prijedlogom poboljšanja raskrižja Međimurske i Koprivničke ulice u Gradu Varaždinu, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1197141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza s prijedlogom poboljšanja raskrižja
Međimurske i Koprivničke ulice u Gradu Varaždinu
(Analysis with Improvement Proposals of the
Intersection Međimurska Street and Koprivnička
Street in the City of Varaždin)
Autori
God, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
103
Mentor
Novačko, Luka
Ključne riječi
mikrosimulacijski model ; adaptivno upravljanje prometom ; raskrižje s kružnim tokom prometa ; PTV Vissim
(microsimulation model ; adaptive traffic management ; roundabouts ; PTV Vissim)
Sažetak
Raskrižja kao najsloženiji dijelovi cestovne mreže moraju omogućiti smisleno i sigurno odvijanje prometa. Cilj ovog diplomskog rada je analizirati postojeće stanje raskrižja i usporediti varijantna rješenja primjenom mikrosimulacijskog prometnog modela. Usporedeno je postojeće četverokrako semaforizirano raskrižje s predloženim varijantama na razini idejnog rješenja. Postojeće raskrižje nalazi se u gradu Varaždinu na križanju gradskih i državnih cesta (D2 i D3) na kojima se stvaraju repovi čekanja u vršnim satima, a u izvanvršnim periodima dolazi do dugih i nepotrebnih čekanja zbog ustaljenog (fiksnog) četverofaznog načina upravljanja prometnim svjetlima. Predložena su tri varijantna rješenja: dvotračno kružno raskrižje, kružno raskrižje sa spiralnim tokom prometa - turbo kružno raskrižje i uvođenje adaptivnog upravljanja prometom na postojećem raskrižju, a sve s ciljem povećanja sigurnosti, smanjenja zagađenja okoliša i stvaranja buke te povećanje protočnosti raskrižja odabirom optimalnog oblika raskrižja. Adaptivnim upravljanjem prometom može se zadovoljiti potreba upravijanja prometnim tokovima pri velikim dnevnim varijacijarna prometne potražnje. Raskrižja s kružnim tokom prometa pozitivno utječu na protočnost i sigurnost prometa na prijelazu u urbanu sredinu. Turbo kružno raskrižje svojim načinom kanaliziranja prometa može dati bolje iskorištenje trakova u samom kružnom toku. Za izradu mikrosimulacije koristi se programski alat PTV Vissim. Kao krajnji rezultat rada predlaže se optimalno prometno rješenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport