Pregled bibliografske jedinice broj: 1196955
POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA
POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA // XXIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka. / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar, 2022. str. 96-96 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA
DAROVITOSTI UČENIKA
(Relationship between objective and subjective
measures of students' giftedness)
Autori
Majić, Ana ; Zelić, Ivica ; Ćurković, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka.
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar, 2022, 96-96
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
darovitost ; identifikacija ; procjena darovitosti
(giftedness, identification, assessment of giftedness)
Sažetak
Identifikacija darovitosti složen je i multidimenzionalan proces na čiju pouzdanost utječe korištenje različitih izvora podataka prilikom uočavanja i utvrđivanja darovitosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost rezultata objektivnih i subjektivnih procjena darovitosti. Kao instrument objektivne procjene korišten je test matematičkih sposobnosti koji je sadržavao tri faktora: matematičko znanje, primjenu i kreativnost. Subjektivna procjena darovitosti odnosila se na upitnike za roditelje, učitelje i vršnjake te upitnike samoprocjene učenika. Istraživanje je provedeno na 3341 učeniku četvrtog razreda osnovne škole te njihovim učiteljima, roditeljima i vršnjacima iz istog razrednog odjeljenja. Za potrebe ispitivanja konstruirane su skale procjene i test matematičkih sposobnosti. Korištene skale procjene i test imali su visoku pouzdanost (Cronbach alfa od 0.80 do 0.95). Dobiveni koeficijenti povezanosti objektivnih i subjektivnih procjena su statistički značajni i umjerenih veličina. Pritom je objektivna procjena bila najviše povezana s procjenom učitelja, a potom s procjenom roditelja dok je nešto niža povezanost dobivena s vršnjačkim procjenama te najniža s učeničkim samoprocjenama. Provedbom multiple regresijske analize dodatno su ispitani odnosi pojedinih subjektivnih procjena i rezultata na svakom od tri faktora matematičkoga testa. Dobiveni rezultati upućuju na to da pri identifikaciji darovitosti u obzir treba uzeti procjene iz više različitih izvora te da njihovo kombiniranje doprinosi pouzdanosti zaključaka o darovitosti učenika u području matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalni centar