Pregled bibliografske jedinice broj: 1196843
Primjena digitalne tehnologije kod nastavnika različitih profila pristupa poučavanju i digitalnih kompetencija
Primjena digitalne tehnologije kod nastavnika različitih profila pristupa poučavanju i digitalnih kompetencija // 23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts / Tucak Janković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 112-112 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena digitalne tehnologije kod nastavnika
različitih profila pristupa poučavanju i
digitalnih kompetencija
(The use of digital technology among teachers with
different profiles of approaches to teaching and
digital competencies)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Bažon, Martina ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka = 23rd Psychology Days in Zadar: International Scientific Psychology Conference: book of abstracts
/ Tucak Janković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022, 112-112
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
percipirane digitalne kompetencije ; pristupi poučavanju ; nastava na daljinu ; emocije nastavnika ; profili nastavnika
(perceived digital competencies ; approaches to teaching ; remote teaching ; teachers' emotions ; teachers' profiles)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi profile nastavnika s obzirom na pristupe poučavanju (usmjerenost na učenika i usmjerenost na nastavnika) i digitalnu kompetenciju poučavanja i učenja uz primjenu digitalne tehnologije te ispitati razlike između dobivenih profila u primjeni digitalne tehnologije u redovnoj i nastavi na daljinu. Nastavnici osnovnih i srednjih škola (N = 772) ispunjavali su online upitnik u dva navrata u razmaku od 3 godine. U prvom su mjerenju prikupljene mjere samoprocjene pristupa poučavanju i digitalne kompetencije poučavanja i učenja uz primjenu digitalne tehnologije. U drugom su mjerenju nastavnici pored samoprocjene iste digitalne kompetencije, naveli vrijeme provedeno u stručnom usavršavanju u primjeni digitalne tehnologije i procijenili učestalost korištenja digitalne tehnologije u aktivnostima vezanim za školu, kao i nastavnih aktivnosti uz pomoć tehnologije za učenike. Ispitana su i iskustva nastavnika u provođenju nastave na daljinu (korištenje konstruktivističkih i reproduktivnih nastavnih aktivnosti, osobna ravnoteža, percepcija važnosti kvalitete nastave, anksioznost, uživanje i percipirana uspješnost). Analizom latentnih profila na podacima prvog mjerenja identificirane su tri grupe nastavnika različitih profila pristupa poučavanju i digitalnih kompetencija: (1) iznadprosječno orijentirani na nastavnika s ispodprosječnom digitalnom kompetencijom (73%), (2) orijentirani na učenika uz iznadprosječne kompetencije (17%) te (3) izrazito orijentirani na učenika uz iznadprosječne kompetencije (10%). Testiranje razlika između ove tri grupe u varijablama iz drugog mjerenja Bolck– Croon– Hagenaars (BCH) metodom pokazalo je da nastavnici iz grupe 1 iskazuju kraće vrijeme stručnog usavršavanja i značajno nižu digitalnu kompetenciju te rjeđe koriste digitalnu tehnologiju u aktivnostima vezanim za školu, kao i nastavne aktivnosti uz pomoć tehnologije od grupa 2 i 3. Nastavnicima grupe 1 bila je manje važna kvaliteta nastave na daljinu te su se procijenili manje uspješnima u njezinoj provedbi od nastavnika preostale dvije grupe. Tijekom nastave na daljinu nastavnici iz grupe 3 češće su koristili konstruktivističke aktivnosti od nastavnika grupe 1, ali su istovremeno izvještavali o lošijoj osobnoj ravnoteži u usporedbi s preostalim grupama te o višoj anksioznosti u odnosu na grupu 2. Rezultati upućuju na zaključak da razina digitalne kompetencije nastavnika u većoj mjeri određuje uspješno korištenje digitalne tehnologije nego pristupi poučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-durstv-18-191 - Osobne i kontekstualne odrednice učenja i poučavanja različitih uzrasnih skupina (Kolić-Vehovec, Svjetlana, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Martina Bažon
(autor)