Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196802

Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata


Buško, Vesna; Bezinović, Petar
Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (2023) (znanstveni, prihvaćen)


CROSBI ID: 1196802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata
(School bonding and adaptive behavior in adolescents)

Autori
Buško, Vesna ; Bezinović, Petar

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, znanstveni

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (2023)

Status rada
Prihvaćen

Ključne riječi
privrženost školi, predanost školskim obvezama, strah do ocjenjivanja, slobodno vrijeme, korištenje sredstava ovisnosti, zadovoljstvo životom
(attachment and commitment to school, test anxiety, unstructured leisure activities, substance use, life satisfaction)

Sažetak
Rad se bavi ulogom školskih iskustava u tumačenju varijacija u bihevioralnim i doživljajnim aspektima prilagodbe adolescenata srednjoškolske dobi. Istraživanje je provedeno na podacima prikupljenim na stratificiranom slučajnom uzorku učenika (N=978) oba spola i svih razreda srednjih škola Dubrovačko- neretvanske županije. Ispitane su dobne i spolne razlike u razini i strukturi povezanosti odabranih mjera školskih iskustava, načina provođenja slobodnog vremena i pokazatelja adaptacijskih ishoda. Značajno viši stupanj privrženosti školi i predanosti školskim obavezama utvrđen je kod mlađih učenika i djevojaka, dok se izloženost sredstvima ovisnosti očekivano pokazala značajno češćom među učenicima starijih razreda. Rezultati multigrupnih analiza strukturalnih jednadžbi potvrdili su značajne izravne povezanosti pokazatelja školskih iskustava s mjerom općeg zadovoljstva životom te posredne veze ovih varijabli s čestinom konzumacije sredstava ovisnosti. Opažene su donekle različite vrijednosti strukturalnih parametara u spolno definiranim uzorcima, dok dobne razlike u dobivenom sklopu strukturalnih veza nisu potvrđene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (autor)

Avatar Url Petar Bezinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Buško, Vesna; Bezinović, Petar
Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (2023) (znanstveni, prihvaćen)
Buško, V. & Bezinović, P. (2023) Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata. Prihvaćen za objavljivanje u Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja. [Preprint].
@unknown{unknown, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Bezinovi\'{c}, Petar}, year = {2023}, keywords = {privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost \v{s}kolskim obvezama, strah do ocjenjivanja, slobodno vrijeme, kori\v{s}tenje sredstava ovisnosti, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, title = {Vezanost za \v{s}kolu i adaptivno pona\v{s}anje adolescenata}, keyword = {privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost \v{s}kolskim obvezama, strah do ocjenjivanja, slobodno vrijeme, kori\v{s}tenje sredstava ovisnosti, zadovoljstvo \v{z}ivotom} }
@unknown{unknown, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Bezinovi\'{c}, Petar}, year = {2023}, keywords = {attachment and commitment to school, test anxiety, unstructured leisure activities, substance use, life satisfaction}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, title = {School bonding and adaptive behavior in adolescents}, keyword = {attachment and commitment to school, test anxiety, unstructured leisure activities, substance use, life satisfaction} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font