Pregled bibliografske jedinice broj: 1196716
ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA
ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA // Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja/ Education Sciences and Perspectives / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor (ur.).
Osijek, 2021. str. 1-2 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE –
NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA
(ORGANIZATIONAL CULTURE OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS -
NEW TERMINOLOGICAL PERSPECTIVE)
Autori
Tokić Zec, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja/ Education Sciences and Perspectives
/ Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor - Osijek, 2021, 1-2
Skup
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.09.2021. - 11.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
odgojno-obrazovni djelatnici ; odgojno-obrazovna ustanova ; organizacijska kultura
(organizational workers ; organizational institution ; organizational culture)
Sažetak
Suvremena odgojno-obrazovna ustanova nije samo mjesto stjecanja znanja i usvajanja novih činjenica, već i mjesto suživota različitih osoba. U pozitivnoj i otvorenoj organizacijskoj kulturi promjene se iniciraju iznutra, od strane samih odgojno-obrazovnih djelatnika što pridonosi općem zadovoljstvu dionika, većoj motiviranosti i stvaranju atmosfere prihvaćanja. Cameron i Quinn (2006) definiraju četiri dimenzije organizacijske kulture: klan kultura, ad hoc kultura, hijerarhijska kultura i tržišna kultura. Na temelju istraživanja (Tokić Zec, 2021) prema procjenama odgojno-obrazovnih djelatnika dolazi do spajanja dviju dimenzija organizacijske kulture u jednu te je konstruiran novi model organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove kojega čine dvije dimenzije: strukturirano-obiteljska kultura i inovativno-poduzetnička kultura. U ukupnom uzorku ispitanika (N=715) na prvom mjestu se nalazi strukturirano-obiteljska kultura koju karakterizira: kolegijalnost, dogovor, obiteljska atmosfera, strukturiranost rada i jasna pravila. Iz istraživanja proizlazi i definicija organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove koja se odnosi na nevidljive elemente koji se očituju u vidljivom ponašanju odgojno-obrazovnih djelatnika. To je organizacija svakodnevnog rada djelatnika koji su usmjereni zajedničkom cilju postavljenom na zajedničkoj viziji, misiji i vrijednostima ustanove te su motivirani za unaprjeđenje odgojno-obrazovnog procesa i ustanove. Organizacijsku kulturu odgojno-obrazovne ustanove određuju kvalitetni odnosi, kolegijalnost, povjerenje, timski rad, zajedničke aktivnosti, jasna pravila i ozračje sigurnosti. Odgojno-obrazovni su djelatnici „jedno biće“ koje kreativnim postupcima, međusobnim uvažavanjem i potporom odgojno-obrazovnu ustanovu čine „drugim domom“ za djecu, učenike, studente i djelatnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ružica Tokić
(autor)