Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196596

Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta


Ruškan, Sanja; Nikolić, Lidija
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta // MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1196596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta
(The effect of music education on socioemotional development of the child)

Autori
Ruškan, Sanja ; Nikolić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 96-97

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbene aktivnosti ; skupno muziciranje ; socijalno-emocionalne kompetencije
(music activities ; playing music in a group ; socioemotional competencies)

Sažetak
Holistički pristup razvoju djeteta podrazumijeva i njegov skladan socijalno-emocionalni razvoj. U radu se istražuje utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djece predškolske i rane školske dobi. Kako bi se utvrdilo koji oblici, učestalost i trajanje glazbenog obrazovanja djece mogu pridonijeti razvoju njihovih socijalno- emocionalnih kompetencija, analizirana su eksperimentalna i kvazieksperimentalna istraživanja objavljena u posljednjem desetljeću. Rezultati analize potvrdili su pozitivan utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djeteta. Glazbeno obrazovanje može pozitivno djelovati na samoregulaciju i prosocijalno ponašanje kod djece predškolske dobi. Kod djece rane školske dobi glazbeno obrazovanje može utjecati na razvoj samopoštovanja, samoučinkovitosti, akademskog samopoimanja, pozitivno doživljavanje socijalnih vidova školovanja, empatiju, prosocijalne vještine te na smanjenje agresivnog i problematičnog ponašanja. Međutim, različite metodologije analiziranih istraživanja otežavaju objašnjavanje rezultata te indukciju zaključaka u odnosu na oblik glazbenog obrazovanja, kao i na socijalno-emocionalne učinke koji su zabilježeni u pojedinim istraživanjima. Zajedničko svim analiziranim istraživanjima koja su pokazala pozitivne učinke na socijalno- emocionalnu domenu razvoja djeteta jest to što se glazbeno obrazovanje temeljilo na skupnim glazbenim aktivnostima. Iako je empirijsko istraživanje glazbenog obrazovanja i socijalno- emocionalnog razvoja vrlo složeno, te zbog toga još uvijek nije objašnjena priroda veze između tih dviju domena, rezultati ovoga istraživanja trebaju biti poticaj odgojiteljima i učiteljima za učestalijim i intenzivnijim skupnim glazbenim aktivnostima. Skupne glazbene aktivnosti omiljene su kod djece predškolske i rane školske dobi, a mogu poticati razvoj osobnih i socijalnih kompetencija kod djece te pridonijeti postizanju zajedništva u odgojnoj skupini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Nikolić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ruškan, Sanja; Nikolić, Lidija
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta // MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Ruškan, S. & Nikolić, L. (2021) Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta. U: Dobrota, S., Tomaš, S., Restović, I., Maleš, L., Blažević, I., Jakupčević, E. & Bulić, M. (ur.)MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka.
@article{article, author = {Ru\v{s}kan, Sanja and Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2021}, pages = {96-97}, keywords = {glazbene aktivnosti, skupno muziciranje, socijalno-emocionalne kompetencije}, title = {Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta}, keyword = {glazbene aktivnosti, skupno muziciranje, socijalno-emocionalne kompetencije}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ru\v{s}kan, Sanja and Nikoli\'{c}, Lidija}, year = {2021}, pages = {96-97}, keywords = {music activities, playing music in a group, socioemotional competencies}, title = {The effect of music education on socioemotional development of the child}, keyword = {music activities, playing music in a group, socioemotional competencies}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font