Pregled bibliografske jedinice broj: 1196596
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta // MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-
emocionalni razvoj djeteta
(The effect of music education on socioemotional
development of the child)
Autori
Ruškan, Sanja ; Nikolić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka
/ Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 96-97
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene aktivnosti ; skupno muziciranje ; socijalno-emocionalne kompetencije
(music activities ; playing music in a group ; socioemotional competencies)
Sažetak
Holistički pristup razvoju djeteta podrazumijeva i njegov skladan socijalno-emocionalni razvoj. U radu se istražuje utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djece predškolske i rane školske dobi. Kako bi se utvrdilo koji oblici, učestalost i trajanje glazbenog obrazovanja djece mogu pridonijeti razvoju njihovih socijalno- emocionalnih kompetencija, analizirana su eksperimentalna i kvazieksperimentalna istraživanja objavljena u posljednjem desetljeću. Rezultati analize potvrdili su pozitivan utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djeteta. Glazbeno obrazovanje može pozitivno djelovati na samoregulaciju i prosocijalno ponašanje kod djece predškolske dobi. Kod djece rane školske dobi glazbeno obrazovanje može utjecati na razvoj samopoštovanja, samoučinkovitosti, akademskog samopoimanja, pozitivno doživljavanje socijalnih vidova školovanja, empatiju, prosocijalne vještine te na smanjenje agresivnog i problematičnog ponašanja. Međutim, različite metodologije analiziranih istraživanja otežavaju objašnjavanje rezultata te indukciju zaključaka u odnosu na oblik glazbenog obrazovanja, kao i na socijalno-emocionalne učinke koji su zabilježeni u pojedinim istraživanjima. Zajedničko svim analiziranim istraživanjima koja su pokazala pozitivne učinke na socijalno- emocionalnu domenu razvoja djeteta jest to što se glazbeno obrazovanje temeljilo na skupnim glazbenim aktivnostima. Iako je empirijsko istraživanje glazbenog obrazovanja i socijalno- emocionalnog razvoja vrlo složeno, te zbog toga još uvijek nije objašnjena priroda veze između tih dviju domena, rezultati ovoga istraživanja trebaju biti poticaj odgojiteljima i učiteljima za učestalijim i intenzivnijim skupnim glazbenim aktivnostima. Skupne glazbene aktivnosti omiljene su kod djece predškolske i rane školske dobi, a mogu poticati razvoj osobnih i socijalnih kompetencija kod djece te pridonijeti postizanju zajedništva u odgojnoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)