Pregled bibliografske jedinice broj: 1196592
Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe
Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe // Didactic Challenges Book of Abstracts / Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 189-191 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe
(Developmental Perspective of Teaching Traditional
Music)
Autori
Škojo, Tihana ; Sesar, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didactic Challenges Book of Abstracts
/ Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 189-191
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicijska glazba, kulturni identitet, tradicijske vrijednosti, nastava Glazbene kulture, poučavanje tradicijske glazbe
(traditional music, cultural identity, traditional values, music education, teaching traditional music)
Sažetak
Tradicijska je glazba u svom ishodištu neodvojiva od identiteta zajednice u kojoj je nastala, no suvremeni se čovjek – uslijed demografskih, ekonomskih, kulturalnih i drugih globalizacijskih promjena – sustavno odmicao od matičnih prostora i tako postupno udaljavao od temeljnog kulturnog identiteta. Upravo je to, među ostalim, izravno utjecalo na način prenošenja kulturne baštine, kao i na način senzibilizacije prema tradicijskim vrijednostima. Današnji učenici na tradicijsku glazbu, kao i na tradicijsku kulturu, gledaju kao na sadržaje za koje se sustavno smanjuju zanimanje i motivacija te njihovo poučavanje predstavlja velik izazov za kurikulum Glazbene kulture i glazbene pedagoge koji ga svakodnevno nastoje praktično oživotvoriti. Razvojnom se perspektivom poučavanja prvotno nastoji promijeniti način učenikova razmišljanja u smjeru značaja i potrebe za učenjem sadržaja tradicijske kulture, a potom se primjenom suvremenih nastavnih postupaka, utemeljenih na konstruktivističkoj orijentaciji prema učenju i poučavanju, učenike usmjerava na aktivno, kreativno učenje, razvijajući njihovu autonomiju i kritičko mišljenje. Kako bi se postavio okvir za buduće nastavno djelovanje, u radu se opisuje istraživanje koje je provedeno s ciljem ispitivanja stavova učenika petih i osmih razreda o učenju i poučavanju tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture. Iako svi ispitanici ocjenjuju svoje preferencije prema tradicijskoj glazbi niskim srednjim vrijednostima, rezultati pokazuju i preferencijsku otvorenost učenika te pozitivnu povezanost sa svim aktivnim načinima poučavanja tradicijske glazbe i kulture. Na temelju rezultata istraživanja aktualizirana je potreba za značajnim promjenama u poučavanju tradicijske glazbe i kulture, inovacijama u nastavi Glazbene kulture koje će dovesti do repozicioniranja tradicije u životu mlade osobe kao važne osnove za izgradnju i očuvanje nacionalnog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku