Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196560

Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti


Bagarić, Branka; Markanović, Dragana; Mijalković, Luka; Mudri, Mia
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti // 23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka / Ivana Tucak Junaković ; Ivana Macuka ; Andrea Tokić (ur.).
Zadar, 2022. str. 158-158 doi:10.13140/RG.2.2.21325.10723 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1196560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti

Autori
Bagarić, Branka ; Markanović, Dragana ; Mijalković, Luka ; Mudri, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka / Ivana Tucak Junaković ; Ivana Macuka ; Andrea Tokić - Zadar, 2022, 158-158

Skup
23. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
mindfulness ; puna svjesnost ; zatvorski sustav ; edukacija stručnjaka
(mindfulness ; correctional system ; professional training)

Sažetak
Psihološke intervencije zasnovane na punoj svjesnosti (eng. mindfulness) poput kognitivne terapije pune svjesnosti (eng. Mindfulness-Based Cognitive Therapy ; MBCT), posljednjih godina nalaze svoje primjene u prevenciji i tretiranju različitih psihičkih smetnji te u raznim sektorima poput zdravstva, školstva i zatvorskog sustava. Brojna istraživanja potvrđuju da su ove intervencije učinkovite u smanjenju depresivnosti, anksioznosti i stresa. Kako bi se moglo odgovoriti na veliku potrebu, a istovremeno provesti ove intervencije poštujući stručne smjernice i standarde kvalitete, nužno je razvijati, provoditi i vrednovati edukacije za stručnjake. Specifičnost ovih edukacija su veliki zahtjevi koji se stavljaju pred buduće učitelje mindfulnessa poput redovitog samostalnog prakticiranja mindfulness meditacija, povrh učenja teorijskih osnova, uvježbavanja vođenja meditacija te rasprava o doživljenom iskustvu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti: (1) kakvim polaznici doživljavaju vlastiti proces razvoja za ulogu MBCT učitelja kroz višegodišnju edukaciju, te što im u tome pomaže i odmaže i (2) kakav efekt ima prolazak kroz edukaciju na privatni i profesionalni život polaznika. Edukacija i istraživanje provedeni su u okviru projekta koji je financiralo Ministarstvo pravosuđa i uprave, a provelo Hrvatsko udruženje za bihevioralno-kognitivne terapije. U istraživanju je sudjelovalo 12 sudionika (11 žena i 1 muškarac), službenika zatvorskog sustava koji provode posebne programe tretmana, odnosno zaposlenika Centra za mentalno zdravlje Visoke policijske škole. Sudionici su po zanimanju bili socijalni pedagozi, socijalni radnici i psiholozi. Sudionici su sudjelovali u polustrukturiranom kvalitativnom intervjuu u trajanju od 35 do 60 minuta oko 3 mjeseca nakon što su završili 4- godišnju edukaciju za učitelje mindfulnessa. Interpretativna fenomenološka analiza je korištena za analizu transkripata. U transkriptima su prepoznate dvije ključne teme: (1) od skeptičnosti prema mindfulnessu ka prihvaćanju ovog pristupa i (2) od oštrog pada do porasta samopouzdanja u sposobnost samostalnog vođenja MBCT programa. Sudionici su također izvijestili o univerzalnom i visokom stupnju zadovoljstva edukacijom te su prepoznali različite olakotne i otegotne faktore u svom razvoju za ulogu učitelja: osobne, profesionalne i kontekstualne. Konačno, sudionici su prepoznali pozitivne utjecaje prakticiranja mindfulnessa na svoj profesionalni i privatni život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dragana Markanović (autor)

Avatar Url Branka Bagarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Bagarić, Branka; Markanović, Dragana; Mijalković, Luka; Mudri, Mia
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti // 23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka / Ivana Tucak Junaković ; Ivana Macuka ; Andrea Tokić (ur.).
Zadar, 2022. str. 158-158 doi:10.13140/RG.2.2.21325.10723 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
Bagarić, B., Markanović, D., Mijalković, L. & Mudri, M. (2022) Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti. U: Ivana Tucak Junaković, Ivana Macuka & Andrea Tokić (ur.)23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka doi:10.13140/RG.2.2.21325.10723.
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Branka and Markanovi\'{c}, Dragana and Mijalkovi\'{c}, Luka and Mudri, Mia}, editor = {Ivana Tucak Junakovi\'{c}, Ivana Macuka and Andrea Toki\'{c}}, year = {2022}, pages = {158-158}, DOI = {10.13140/RG.2.2.21325.10723}, keywords = {mindfulness, puna svjesnost, zatvorski sustav, edukacija stru\v{c}njaka}, doi = {10.13140/RG.2.2.21325.10723}, title = {Postati u\v{c}iteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stru\v{c}njaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti}, keyword = {mindfulness, puna svjesnost, zatvorski sustav, edukacija stru\v{c}njaka}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Branka and Markanovi\'{c}, Dragana and Mijalkovi\'{c}, Luka and Mudri, Mia}, editor = {Ivana Tucak Junakovi\'{c}, Ivana Macuka and Andrea Toki\'{c}}, year = {2022}, pages = {158-158}, DOI = {10.13140/RG.2.2.21325.10723}, keywords = {mindfulness, correctional system, professional training}, doi = {10.13140/RG.2.2.21325.10723}, title = {/}, keyword = {mindfulness, correctional system, professional training}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font