Pregled bibliografske jedinice broj: 1196560
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz kognitivne terapije pune svjesnosti // 23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka / Ivana Tucak Junaković ; Ivana Macuka ; Andrea Tokić (ur.).
Zadar, 2022. str. 158-158 doi:10.13140/RG.2.2.21325.10723 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1196560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postati učiteljem mindfulnessa - Kvalitativna
analiza iskustava stručnjaka u edukaciji iz
kognitivne terapije pune svjesnosti
Autori
Bagarić, Branka ; Markanović, Dragana ; Mijalković, Luka ; Mudri, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
23. Dani psihologije u Zadru: Kniga sažetaka
/ Ivana Tucak Junaković ; Ivana Macuka ; Andrea Tokić - Zadar, 2022, 158-158
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
mindfulness ; puna svjesnost ; zatvorski sustav ; edukacija stručnjaka
(mindfulness ; correctional system ; professional training)
Sažetak
Psihološke intervencije zasnovane na punoj svjesnosti (eng. mindfulness) poput kognitivne terapije pune svjesnosti (eng. Mindfulness-Based Cognitive Therapy ; MBCT), posljednjih godina nalaze svoje primjene u prevenciji i tretiranju različitih psihičkih smetnji te u raznim sektorima poput zdravstva, školstva i zatvorskog sustava. Brojna istraživanja potvrđuju da su ove intervencije učinkovite u smanjenju depresivnosti, anksioznosti i stresa. Kako bi se moglo odgovoriti na veliku potrebu, a istovremeno provesti ove intervencije poštujući stručne smjernice i standarde kvalitete, nužno je razvijati, provoditi i vrednovati edukacije za stručnjake. Specifičnost ovih edukacija su veliki zahtjevi koji se stavljaju pred buduće učitelje mindfulnessa poput redovitog samostalnog prakticiranja mindfulness meditacija, povrh učenja teorijskih osnova, uvježbavanja vođenja meditacija te rasprava o doživljenom iskustvu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti: (1) kakvim polaznici doživljavaju vlastiti proces razvoja za ulogu MBCT učitelja kroz višegodišnju edukaciju, te što im u tome pomaže i odmaže i (2) kakav efekt ima prolazak kroz edukaciju na privatni i profesionalni život polaznika. Edukacija i istraživanje provedeni su u okviru projekta koji je financiralo Ministarstvo pravosuđa i uprave, a provelo Hrvatsko udruženje za bihevioralno-kognitivne terapije. U istraživanju je sudjelovalo 12 sudionika (11 žena i 1 muškarac), službenika zatvorskog sustava koji provode posebne programe tretmana, odnosno zaposlenika Centra za mentalno zdravlje Visoke policijske škole. Sudionici su po zanimanju bili socijalni pedagozi, socijalni radnici i psiholozi. Sudionici su sudjelovali u polustrukturiranom kvalitativnom intervjuu u trajanju od 35 do 60 minuta oko 3 mjeseca nakon što su završili 4- godišnju edukaciju za učitelje mindfulnessa. Interpretativna fenomenološka analiza je korištena za analizu transkripata. U transkriptima su prepoznate dvije ključne teme: (1) od skeptičnosti prema mindfulnessu ka prihvaćanju ovog pristupa i (2) od oštrog pada do porasta samopouzdanja u sposobnost samostalnog vođenja MBCT programa. Sudionici su također izvijestili o univerzalnom i visokom stupnju zadovoljstva edukacijom te su prepoznali različite olakotne i otegotne faktore u svom razvoju za ulogu učitelja: osobne, profesionalne i kontekstualne. Konačno, sudionici su prepoznali pozitivne utjecaje prakticiranja mindfulnessa na svoj profesionalni i privatni život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija