Pregled bibliografske jedinice broj: 1196517
Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti
Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti // Book of Abstracts International Conference Didactic Challenges IV: Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 76-77 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Futurološke metode kao dogradnja poučavanja
povijesti
(Future studies as an extension of history teaching)
Autori
Hajdarović, Miljenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Book of Abstracts International Conference Didactic Challenges IV: Futures Studies in Education
/ Dubovicki, S. ; Huljev, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 76-77
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
futurističke metode, kreativnost, kritičko mišljenje, poučavanje povijesti, taksonomija
(creativity, critical thinking, futures, history teaching, taxonomy)
Sažetak
Povijest kao školski predmet već se duže vremena suočava s temeljnim pitanjem kako organizirati predmet kako bi učenicima u suvremenom društvu poslužio kao predmet na koji se ne gleda kao na puko nizanje činjenica. Na poučavanje povijest dugo se vremena gledalo kao na vještinu pričanja povijesne priče kojom se oblikuje ponajprije nacionalni identitet pojedinca. Kao i u drugim posttranzicijskim društvima i u Hrvatskoj se tek od početka 21. stoljeća na povijest počelo gledati kao na priliku za razvoj kritičkoga promišljanja. Za prekid ustaljenih navika poučavanja i gledanja na povijest predmet treba nadograditi novim mogućnostima i mimo neizbježnoga procesa digitalizacije. Novim predmetnim kurikulumom u kojemu su odgojnoobrazovni ishodi taksonomijski organizirani nastoji se kroz podjelu na domene i tehničke koncepte podsticati poučavanje koje će voditi prema višim razinama kognitivnoga područja kao i prem a konceptualnom i metakognicijskom znanju. Premda je po prvi put oblikovan predmetni kurikulum on je nadalje preopterećen količinom sadržaja koji u najvećoj mjeri guše razvoj vještina i kreativnosti. Futurističke metode ili scenariji budućnosti do sada nis u korišteni u području društvenohumanističkih znanosti. U radu se predlaže dogradnja poučavanja povijesti korištenjem futurističkih metoda koje se prvo moraju predstaviti učiteljima kao sredstvo kojim se mogu smisleno oblikovati aktivnosti koje doprinose razvoju kritičkoga i kreativnoga mišljenja. Na taj se način za školski predmet Povijesti dodatno otvaraju mogućnosti međupredmetnoga i interdisciplinarnoga poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)