Pregled bibliografske jedinice broj: 1196403
Stres, zadovoljstvo životom i nada studenata kod učiteljskog studija
Stres, zadovoljstvo životom i nada studenata kod učiteljskog studija // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički Izazovi IV: Futures Studies in Education : Knjiga sažetaka = International Scientific Conference Didactic challenges IV : Futures Studies in Education : Book of abstracts / Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 157-158 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1196403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres, zadovoljstvo životom i nada studenata kod
učiteljskog studija
(Stress, life satisfaction, and hope in students of
teacher studies)
Autori
Primorac, Ivan ; Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički Izazovi IV: Futures Studies in Education : Knjiga sažetaka = International Scientific Conference Didactic challenges IV : Futures Studies in Education : Book of abstracts
/ Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 157-158
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
karakter ; obrazovanje ; nada ; životno zadovoljstvo ; stres
(character ; education ; hope , life satisfaction ; stress)
Sažetak
Ovo je transverzalno korelacijsko istraživanje imalo za cilj ispitati kako se depresija, tjeskoba, stres, zadovoljstvo životom i nada manifestiraju i odnose kod studenata svih godina petogodišnjega sveučilišnoga učiteljskog studija (1. – 5.). Budući učitelji mogu pokazivati vrline karaktera, uključujući snagu nade, kao pozitivna očekivanja o budućnosti, uključujući optimizam i usredotočenost na kreativna rješenja i dobre stvari koje dolaze, služeći tako kao pozitivni modeli za učenike osnovnih škola koje odgajaju i obrazuju ili će to tek činiti. Istraživanjem je obuhvaćeno 150 studenata sveučilišnoga učiteljskog studija u dobi od 19 do 27 godina iz jednog grada u Republici Hrvatskoj. Instrumenti korišteni u ovom istraživanju uključivali su samoprocjenu nade (Goldberg, 2001 ; Lacković-Grgin i sur., 2001), depresije, anksioznosti i stresa (Ercegovac i Penezić, 2012) i zadovoljstva životom (Penezić, 2002). U kontekstu ovoga istraživanja, rezultati korelacijske i analize razlika te regresijske analize ukazuju na bliske odnose mjerenih konstrukata, koji su informativni o strukturama ličnosti i njihovim procesima u naših učitelja u razvoju. Rezultati ovog istraživanja doprinose znanju o karakternim obilježjima učitelja (vrlinama i snagama) te se o njima raspravlja u obrazovnom kontekstu./ This transversal correlational study aimed to explore how depression, anxiety, stress, life satisfaction, and hope are manifested and related in students throughout their university teacher study years (1. – 5.). Future teachers may display character virtues, including the strength of hope, as positive expectations about the future, involving optimism and focusing on creative solutions and good things to come, thereby serving as positive models for the primary school students that they (will) teach. The study included 150 students of university teacher studies aged 19 to 27, from one city in the Republic of Croatia. The instruments used in this study included self-assessments of hope (Goldberg, 2001 ; Lacković-Grgin et al., 2001), depression, anxiety, and stress (Ercegovac & Penezić, 2012), and life satisfaction (Penezić, 2002). Within the study context, the correlation, mean-differences, and regression analysis results point to close relationships of the measured constructs, as both informative of personality structures, and their processes in our developing, future teachers. The results of this study add to the currently lacking knowledge on teacher character and its virtues and strengths and are discussed within the educational context.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)