Pregled bibliografske jedinice broj: 1196215
Poučavanje za kritičko mišljenje: generički model za nastavnike i edukatore
Poučavanje za kritičko mišljenje: generički model za nastavnike i edukatore // Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019 / Kolar Billege, Martina ; Letina, Alena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 49-64 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1196215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje za kritičko mišljenje: generički model za
nastavnike i edukatore
(Teaching Model for Critical Thinking: Generic
Model for Teachers and
Educators)
Autori
Buchberger, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
ISBN
978-953-8115-79-0
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
edukator ; kritičko mišljenje ; model poučavanja ; nastavnik ; poučavanje za kritičko mišljenje
(critical thinking ; educator ; model of teaching ; teacher ; teaching for critical thinking)
Sažetak
Sažetak Važnost razvoja kritičkoga mišljenja u obrazovanju opće je prihvaćen zahtjev koji snažno podupiru kako znanost i struka, tako i obrazovna politika. Kritičko mišljenje ističe se kao jedan od ključnih ciljeva obrazovanja, jedan od najizazovnijih ishoda dobroga poučavanja te konačno jedan od najznačajnijih č imbenika kvalitete učenja. S obzirom na navedeno, razvidno je zalaganje za razvoj kritičkoga mišljenja u obrazovanju i opravdani su razlozi nastojanja da se kod učenika/studenata/polaznika razvije kompetencija kritičkoga mišljenja. Ono što je ključno za konkretno ostvarivanje istaknutog u odgojno-obrazovnoj praksi jest pružanje podrške nastavnicima i edukatorima koji izravno sudjeluju u procesu poučavanja učenika/studenata/ polaznika. Nastavnicima i edukatorima treba pružiti podršku u poučavanju u smislu da osim postojeće preporuke da bi trebali razvijati kompetenciju kritičkoga mišljenja kod učenika/studenata/polaznika, dobiju i jasne smjernice: (a) na što se kompetencija kritičkoga mišljenja odnosi te (b) kako se kompetencija kritičkoga mišljenja razvija, odnosno kako poučavati s ciljem njezina razvoja. Cilj ovoga rada je oblikovanje generičkoga modela poučavanja za kritičko mišljenje č ime se poučavanje za kritičko mišljenje usustavljuje te se tako osigurava osnova za njegovu jasnu primjenu u nastavnoj praksi. U radu se predstavlja generički model poučavanja za kritičko mišljenje uz elaboriranje njegovih ključnih dimenzija – dimenzije kritičkoga pristupa nastavnom sadržaju, dimenzije kritičke akcije, dimenzije aktivnih nastavnih metoda i oblika rada, dimenzije aktivnih metoda evaluacije i dimenzije demokratskoga nastavnog ozračja. Konačno, u radu se zaključuje o važnosti razvoja didaktičko -pedagoških i logičko -filozofskih kompetencija nastavnika/edukatora s ciljem ostvarivanja poučavanja za kritičko mišljenje kao temelja suvremenoga odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija