Pregled bibliografske jedinice broj: 1196213
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 247-268
CROSBI ID: 1196213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u
istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Critical Leadership: Conceptual Analysis in
Educational Research)
Autori
Buchberger, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu
Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2021
Raspon stranica
247-268
ISBN
978-953-361-018-4
Ključne riječi
istraživačka metoda ; konceptualna analiza ; kritičko donošenje odluka ; kritičko vođenje ; matrica konceptualne analize
(research method ; conceptual analysis ; critical decision making ; critical leadership ; conceptual analysis matrix)
Sažetak
Važnost bavljenja temom vođenja u odgoju i obrazovanju proizlazi iz određenja vođenja kao ključnog čimbenika učinkovitosti odgojno- obrazovnih institucija (specifično škola). Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na zaključke o povezanosti određenih obilježja vođenja s nekim pokazateljima učinkovitosti škola te konačno većim postignućima učenika. Pritom se posebno naglašavaju obilježja vođenja koja se odnose na sudjelovanje i utjecaj različitih dionika (nastavnika, stručnih suradnika, učenika, roditelja i dr.), a ne isključivo ravnatelja, u aktivnostima vođenja (specifično donošenju odluka), i to u okruženju suradnje, otvorene komunikacije, konstruktivne rasprave i međusobnog uvažavanja. Kako bi se navedeno moglo kvalitetno empirijski istražiti, valja provesti konceptualnu analizu ključnog fenomena toga istraživanja. U tom istraživačkom kontekstu, svrha ovoga rada je konceptualizacija fenomena kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija uz prikaz konceptualne analize kao istraživačke metode pri izradi teorijskog okvira istraživanja. U radu se na osnovi predložene matrice konceptualne analize (koja sadrži smjernice primjene konceptualne analize) i analize dosadašnjih istraživanja kritičkog vođenja predlaže konceptualizacija kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija. Rezultat konceptualizacije kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija odnosi se na (a) prikaz i elaboraciju bitnih elemenata (obilježja) kritičkog vođenja i (b) klasifikaciju koncepta vođenja koja, uz izdvojene kriterije klasifikacije i tipove vođenja, sadrži i koncept kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija