Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1196213

Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja


Buchberger, Iva
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 247-268


CROSBI ID: 1196213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Critical Leadership: Conceptual Analysis in Educational Research)

Autori
Buchberger, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu

Urednik/ci
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2021

Raspon stranica
247-268

ISBN
978-953-361-018-4

Ključne riječi
istraživačka metoda ; konceptualna analiza ; kritičko donošenje odluka ; kritičko vođenje ; matrica konceptualne analize
(research method ; conceptual analysis ; critical decision making ; critical leadership ; conceptual analysis matrix)

Sažetak
Važnost bavljenja temom vođenja u odgoju i obrazovanju proizlazi iz određenja vođenja kao ključnog čimbenika učinkovitosti odgojno- obrazovnih institucija (specifično škola). Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na zaključke o povezanosti određenih obilježja vođenja s nekim pokazateljima učinkovitosti škola te konačno većim postignućima učenika. Pritom se posebno naglašavaju obilježja vođenja koja se odnose na sudjelovanje i utjecaj različitih dionika (nastavnika, stručnih suradnika, učenika, roditelja i dr.), a ne isključivo ravnatelja, u aktivnostima vođenja (specifično donošenju odluka), i to u okruženju suradnje, otvorene komunikacije, konstruktivne rasprave i međusobnog uvažavanja. Kako bi se navedeno moglo kvalitetno empirijski istražiti, valja provesti konceptualnu analizu ključnog fenomena toga istraživanja. U tom istraživačkom kontekstu, svrha ovoga rada je konceptualizacija fenomena kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija uz prikaz konceptualne analize kao istraživačke metode pri izradi teorijskog okvira istraživanja. U radu se na osnovi predložene matrice konceptualne analize (koja sadrži smjernice primjene konceptualne analize) i analize dosadašnjih istraživanja kritičkog vođenja predlaže konceptualizacija kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija. Rezultat konceptualizacije kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija odnosi se na (a) prikaz i elaboraciju bitnih elemenata (obilježja) kritičkog vođenja i (b) klasifikaciju koncepta vođenja koja, uz izdvojene kriterije klasifikacije i tipove vođenja, sadrži i koncept kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Iva Buchberger (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

izdavastvo.ffri.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Buchberger, Iva
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 247-268
Buchberger, I. (2021) Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja. U: Kovač, V., Rončević, N. & Gregorović Belaić, Z. (ur.) U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 247-268.
@inbook{inbook, author = {Buchberger, Iva}, year = {2021}, pages = {247-268}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ka metoda, konceptualna analiza, kriti\v{c}ko dono\v{s}enje odluka, kriti\v{c}ko vo\djenje, matrica konceptualne analize}, isbn = {978-953-361-018-4}, title = {Kriti\v{c}ko vo\djenje: konceptualna analiza u istra\v{z}ivanjima odgoja i obrazovanja}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ka metoda, konceptualna analiza, kriti\v{c}ko dono\v{s}enje odluka, kriti\v{c}ko vo\djenje, matrica konceptualne analize}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Buchberger, Iva}, year = {2021}, pages = {247-268}, keywords = {research method, conceptual analysis, critical decision making, critical leadership, conceptual analysis matrix}, isbn = {978-953-361-018-4}, title = {Critical Leadership: Conceptual Analysis in Educational Research}, keyword = {research method, conceptual analysis, critical decision making, critical leadership, conceptual analysis matrix}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font