Pregled bibliografske jedinice broj: 1195852
Oblikovanje vizualne interakcije između proizvoda i ambalaže
Oblikovanje vizualne interakcije između proizvoda i ambalaže, 2020., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1195852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje vizualne interakcije između proizvoda i
ambalaže
(Designing the visual interaction between the
product and the packaging)
Autori
Mikolić, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
66
Mentor
Dolić, Jurica
Ključne riječi
vizualna interakcija, proizvod, ambalaža, korisničko iskustvo, afektivna dimenzija
(visual interaction, product, packaging, user experience, affective side)
Sažetak
U radu se obrađuje vizualna interakcija proizvoda i ambalaže, njezin utjecaj na interakciju korisnika s ambalažom te afektivno djelovanje na korisnika. Ambalaža, kao prvi kontakt korisnika s proizvodom, postaje dio njegovog iskustva. Stoga, dizajner kod njenog oblikovanja, uz potrebu diferenciranja i isticanja među konkurencijom, treba voditi računa i o interakciji korisnika s proizvodom. Korisničko iskustvo postaje središte procesa dizajna, a kako bi se proizvod i ambalaža što bolje uklopili u život korisnika, definiraju se mogući scenariji upotrebe, željene asocijacije, stavovi i percepcija, korištenje te odlaganje. Time afektivna dimenzija ambalaže postaje bitan aspekt koji je potrebno ispitati. Pristup oblikovanju ambalaže kojim se ostvaruje vizualna interakcija proizvoda i ambalaže, na kreativan i inovativan način može stvoriti novi konotacijski kontekst, prezentirati priču robne marke ili komunicirati njene vrijednosti te tako stvoriti dodatnu vrijednost proizvoda koja može biti važan faktor u povezivanju s korisnikom te njegovoj krajnjoj odluci o kupnji. U radu se analiziraju postojeći primjeri interaktivne ambalaže, na osnovu čega se izrađuju različiti prototipovi ambalaže za potrebe istraživanja. Ispituje se utjecaj razine i vrste interakcije proizvoda i ambalaže na preferenciju te percepciju kvalitete. Dobivenim rezultatima definiraju se preferencija interakcije proizvoda i ambalaže kod ispitanog proizvoda te se određuju daljnja primjena i mogućnosti na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija