Pregled bibliografske jedinice broj: 1195841
Utjecaj značajki oblikovanja ambalaže na percepciju konditorskih proizvoda
Utjecaj značajki oblikovanja ambalaže na percepciju konditorskih proizvoda, 2019., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1195841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj značajki oblikovanja ambalaže na percepciju
konditorskih proizvoda
(Influence of packaging design features on the
perception of confectionery products)
Autori
Petrić, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
72
Mentor
Dolić, Jurica
Ključne riječi
dizajn ambalaže, percepcija boja, percepcija geometrijskih oblika, odluka o kupnji
(packaging design, perception of colour, perception of geometric shapes, buying decision)
Sažetak
Ambalaža je, osim svoje osnovne funkcije - zaštite proizvoda, vrlo snažan element povezivanja potrošača sa samim proizvodom i robnom markom. Ona u prvom redu prodaje i prezentira proizvod, utječe na donošenje odluka i ima zadatak jasno komunicirati ono što sami proizvod jest. Grafički elementi na ambalaži dizajnirani su da komuniciraju s potrošačima. U ovom radu istražuje se ambalaža kao sredstvokomunikacije koje utječe na stavove i ponašanja potrošača. Cilj ovog istraživanja je pokazati utjecaj različitih elemenata dizajna ambalažnih proizvoda za konditorskuindustriju na korisnikovu percepciju o karakteristikama i sadržaju proizvoda. Dokazano je da pojedini aspekti ambalaže, poput oblika i boja, mogu kod potrošača stvoriti određene asocijacije o samom proizvodu. Jednako tako asocijacije se razlikuju prema vrsti proizvoda, stoga ovo shvaćanje percepcije može pridonijeti boljoj komunikaciji, a interakcija između pojedinih varijabli doprinijeti boljoj procjeni prilikom dizajniranja ambalaže. Razumijevanjem ovih utjecaja moguće je povezati vizualnu prezentaciju proizvoda putem ambalaže, s očekivanjima potrošača te biti okidač za donošenje odluke o kupnji. Ovim radom dokazano je da jednostavne grafičke forme i boje utječu na percepciju okusa kod ambalaže čokolade. Također mogu utjecati i na druge kvalitete kao što su aroma, struktura, kaloričnost, prozračnost i drugo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija