Pregled bibliografske jedinice broj: 1195790
ETIČKI ASPEKT UPORABE FUTUROLOŠKIH METODA FOKUS GRUPA I VIZIONIRANJE BUDUĆNOSTI U POUČAVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
ETIČKI ASPEKT UPORABE FUTUROLOŠKIH METODA FOKUS GRUPA I VIZIONIRANJE BUDUĆNOSTI U POUČAVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education - knjiga sažetaka / Dubovnicki, Snježana ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 53-54 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1195790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ETIČKI ASPEKT UPORABE FUTUROLOŠKIH METODA FOKUS
GRUPA I VIZIONIRANJE BUDUĆNOSTI
U POUČAVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
(ETHICAL ASPECT OF THE USE OF FUTURISTIC RESEARCH
METHODS FOCUS GROUPS AND VISIONING THE FUTURE IN
TEACHING STUDENTS WITH DEVELOPMENTAL DIFFICULTIES)
Autori
Dilica, Kristina ; Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education - knjiga sažetaka
/ Dubovnicki, Snježana ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 53-54
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
futurološke metode, fokus grupa, vizioniranje budućnosti, učenici s poteškoćama u razvoju, etika
(futuristic research methods, future studies, focus groups, visioning the future, students with disabilities, ethics)
Sažetak
Futurološke metode istraživanja, unazad nekoliko godina, postaju sve popularnije i korištenije u unaprjeđenju odgojno-obrazovnog sustava. U cijeloj lepezi futuroloških metoda mogu se pronaći i iskoristiti razne metode, ovisno o cilju i potrebama, bilo pojedinog predmeta bilo ciljane grupe koja bi se metodom obuhvatila. Ovaj je rad, kao i istraživanje, usmjereno na dvije futurološke metode – metodu fokus grupe i metodu vizioniranja budućnosti s ciljem unaprjeđenja nastave za učenike s razvojnim poteškoćama, ali i s ciljem njihovog osobnog rasta i razvoja te izgradnje pozitivne slike o sebi. Metoda fokus grupe usmjerena je na nastavnike i stručnu službu s ciljem zajedničkog kreiranja nastave za učenike s poteškoćama u razvoju kako bi zajedničkim znanjima, iskustvom i metodama izradili interdisciplinarni i međupredmetni plan i način rada. Metoda vizioniranja budućnosti korištena je kao nastavno sredstvo u radu s učenicima s poteškoćama u razvoju kojom su učenici, potaknuti od strane nastavnika, zamislili svoju budućnost po završetku školovanja i time razvijali samosvijest. Obje su metode korištene kao sredstvo za unaprjeđenje nastavnog procesa, a s ciljem osnaživanja etičkog aspekta odnosa prema učenicima s poteškoćama u razvoju i unutar kolektiva tj. učiteljskog vijeća i unutar razrednog odjeljenja te inkluzije u odgojno obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek