Pregled bibliografske jedinice broj: 1195689
Etički izazovi informacijsko-komunikacijske tehnologije obzirom na dijete
Etički izazovi informacijsko-komunikacijske tehnologije obzirom na dijete // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2
Zagreb, Hrvatska: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. 38, 8 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1195689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički izazovi informacijsko-komunikacijske
tehnologije obzirom na dijete
(Ethical Challenges Of Information And Communication
Technologies With Regard To The Child)
Autori
Kovačević, Sara ; Vrbanec, Tedo ; Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2
/ - : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022
ISBN
978-953-380-002-8
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete ; društvene mreže ; etika ; informacijsko-komunikacijske tehnologije
(children ; ethics ; information and Communication technologies ; social media)
Sažetak
Ovaj rad istražuje informacijsko-komunikacijske tehnologije s različitih aspekta, počevši objašnjenjem što ona jest i kako je nastala, etičke izazove koje predstavlja, posebno u pogledu društva i djece, te prednosti i nedostatke koje ona ima na djecu i njihovo djetinjstvo. Svrha ovog rada je pokazati kako predstavljeni izazovi, koji utječu na cijelu populaciju, utječu i na djecu te njihov razvoj. U radu se otkrivaju izazovi kojima se danas suočavamo u pitanjima razvoja djece, pri čemu su česta pitanja privatnosti djece i rasprave o negativnim učincima na njihove socijalne vještine i kvalitetu sna. Nadalje, usprkos mnogim opasnostima kod izloženosti djece pametnoj tehnologiji, sama tehnologija je također koristan alat koji im omogućuje da razviju vrijedne vještine u ranoj dobi. Računalne vještine će im, zatim, koristiti u odrasloj dobi kad će se od njih se tražiti da posjeduju mnoge od tih vještina na radnom mjestu, posebno u svijetu u kojem tehnologija brzo napreduje. Neka istraživanja sugeriraju da je ravnoteža izloženosti tehnologiji i manjku iste ključna zbog načina na koje neke ne- obrazovne igre i besadržajni crtići mogu ometati njihov razvoj. Uz predstavljene prednosti i nedostatke, ovaj rad u zaključku daje konkretne prijedloge o budućem tijeku informacijsko- komunikacijske tehnologije. Ljudsko društvo u sve turbulentnijem svijetu tek uči upravljati informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, koristiti njene prednosti i nositi se s izazovima tehnoloških i informacijskih utjecaja na razvoj djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija
Napomena
This paper explores information and communication technologies from different aspects, beginning with what it is and how it came to be, the
ethical challenges it poses, specifically regarding the population and children, and its advantages and disadvantages on children and their
childhood. The purpose of this paper is to show how the presented challenges, which affect the entire population, also affect children and their
development. The paper reveals the challenges we face today in matters of children's development, with frequent questions of children's privacy
and discussions about the negative effects on their social skills and quality of their sleep. Furthermore, despite the many dangers of children's
exposure to rapidly changing smart technology, technology itself is also a useful tool that allows them to develop valuable skills at an early
age. Computer skills will then benefit them in adulthood when they are required to possess many of these skills in the workplace, especially in a
world where technology is advancing rapidly. Some research suggests that the balance of exposure to technology and lack of it is crucial because
of the way some non-educational games and meaningless cartoons can hinder their development. In addition to the presented advantages and
disadvantages, this paper also provides concrete suggestions in the future course of informatization as society learns to manage the benefits and
many challenges of child development in today's fast-changing world.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb