Pregled bibliografske jedinice broj: 1195390
Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja
Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 76-77 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1195390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja
(Practical life skills of lower secondary education students)
Autori
Doutlik, Karolina ; Maltar Okun, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević
/ Velički, Damir ; Dumančić, Mario - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 76-77
Skup
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju (STOO 2)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2022. - 21.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloviti razvoj ; domaćinstvo ; praktična nastava
(holistic development ; Domestic Science ; practical classes)
Sažetak
Stjecanje životno-praktičnih vještina od iznimne je važnosti za budući život sadašnjih učenika. Nedvojbeno je da današnjeg učenika u Hrvatskoj trenutni odgojno-obrazovni sustav za to ne priprema dovoljno. Suvremene škole teže aktivnijem položaju svojih učenika, a samim time i zadovoljavanju njihovih kognitivnih, emocionalnih te motoričkih potreba. Ukidanje nekadašnjeg predmeta Domaćinstva, odnosno njegovih praktičnih tečajeva, doprinijelo je necjelovitom razvoju učenika te je u hrvatskim osnovnim školama i dalje naglasak na učenju glavom i nešto manje srcem, a ponajmanje na učenju rukama. Cilj navedene nastave bio je da učenici usvoje praktična znanja, vještine i navike u odijevanju, stanovanju i prehrani te samim time budu osposobljeni da aktivno primjenjuju naučeno u svakodnevnom životu. Cilj istraživanja je bio anketiranjem ispitati roditelje (N = 232) učenika viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred) o životno-praktičnim vještinama koje posjeduju njihova djeca. Također je istraženo kakvi su stavovi roditelja o implementaciji nastavnog predmeta Domaćinstvo u osnovnoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljno razvijene životno-praktične vještine učenika viših razreda osnovne škole, postojanje razlika u posjedovanju istih te sudjelovanju u kućanskim poslovima s obzirom na spol, nužnost uvođenja nastavnog predmeta u kojem bi učenici imali prilike usvajati praktična znanja koja su životno korisna, kao i pozitivne stavove roditelja o uvođenju nastavnog predmeta u kojem bi učenici navedeno i stjecali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)