Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194948

Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja


Vekić Kljaić, Višnja; Šimunović, Zrinka
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 184-198


CROSBI ID: 1194948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja
(Digital competences - a predictor of modern professional development of educators)

Autori
Vekić Kljaić, Višnja ; Šimunović, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija

Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana

Izdavač
OMEP Hrvatska

Grad
Čakovec

Godina
2022

Raspon stranica
184-198

ISBN
978-953-57634-2-0

Ključne riječi
digitalna tehnologija ; konstruktivizam ; kurikulum ranoga odgoja ; online učenje ; podrška
(constructivism ; digital technology ; early childhood curriculum ; online learning ; support)

Sažetak
Profesionalni razvoj odgojitelja podrazumijeva cjeloživotno ulaganje i nastojanje usmjereno prema promjenama pedagoške prakse i unaprjeđenju odgojno-obrazovnog procesa. Promijenjeni oblici profesionalnog razvoja pojavljuju se kao nužnost, a usklađenost s potrebama vremena zahtijeva od odgojitelja kontinuirani razvoj digitalnih kompetencija jer se učenje sve više odvija na online resursima. Digitalne kompetencije podrazumijevaju sposobnost kritičkog korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije i osnove informacijsko-komunikacijskih vještina. Kvantitativno istraživanje pomoću online anketnog upitnika kao instrumenta istraživanja, primijenjeno u ovom radu, podržava socio- konstruktivistička načela učenja kao što su socijalna interakcija, aktivnost odgojitelja i stalna podrška koju trebaju imati kako bi učili i profesionalno se razvijali. Cilj istraživanja bio je utvrditi uvjete i razinu podrške online profesionalnog razvoja odgojitelja. Sudionici istraživanja bili su odgojitelji različitih dobnih skupina i radnog iskustva koji su zaposleni u dječjim vrtićima Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju da se odgojitelji uključuju u online oblike profesionalnog razvoja koji ih potiču na razvoj digitalnih kompetencija, ali i na nove načine cjeloživotnog učenja i obogaćivanja kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. No, kod većine odgojitelja izostala je podrška u razvoju digitalnih kompetencija koju oni očekuju od ustanove i vodstva dječjeg vrtića kako bi se kontinuirano profesionalno razvijali u ovom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.omep.hr drive.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Vekić Kljaić, Višnja; Šimunović, Zrinka
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 184-198
Vekić Kljaić, V. & Šimunović, Z. (2022) Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja. U: Višnjić-Jevtić, A. (ur.) Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija. Čakovec, OMEP Hrvatska, str. 184-198.
@inbook{inbook, author = {Veki\'{c} Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and \v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {184-198}, keywords = {digitalna tehnologija, konstruktivizam, kurikulum ranoga odgoja, online u\v{c}enje, podr\v{s}ka}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja}, keyword = {digitalna tehnologija, konstruktivizam, kurikulum ranoga odgoja, online u\v{c}enje, podr\v{s}ka}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@inbook{inbook, author = {Veki\'{c} Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and \v{S}imunovi\'{c}, Zrinka}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {184-198}, keywords = {constructivism, digital technology, early childhood curriculum, online learning, support}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Digital competences - a predictor of modern professional development of educators}, keyword = {constructivism, digital technology, early childhood curriculum, online learning, support}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font