Pregled bibliografske jedinice broj: 1194948
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog profesionalnog razvoja odgojitelja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 184-198
CROSBI ID: 1194948 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne kompetencije - prediktor suvremenog
profesionalnog razvoja odgojitelja
(Digital competences - a predictor of modern
professional development of educators)
Autori
Vekić Kljaić, Višnja ; Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno: znanstvena monografija
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana
Izdavač
OMEP Hrvatska
Grad
Čakovec
Godina
2022
Raspon stranica
184-198
ISBN
978-953-57634-2-0
Ključne riječi
digitalna tehnologija ; konstruktivizam ; kurikulum ranoga odgoja ; online učenje ; podrška
(constructivism ; digital technology ; early childhood curriculum ; online learning ; support)
Sažetak
Profesionalni razvoj odgojitelja podrazumijeva cjeloživotno ulaganje i nastojanje usmjereno prema promjenama pedagoške prakse i unaprjeđenju odgojno-obrazovnog procesa. Promijenjeni oblici profesionalnog razvoja pojavljuju se kao nužnost, a usklađenost s potrebama vremena zahtijeva od odgojitelja kontinuirani razvoj digitalnih kompetencija jer se učenje sve više odvija na online resursima. Digitalne kompetencije podrazumijevaju sposobnost kritičkog korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije i osnove informacijsko-komunikacijskih vještina. Kvantitativno istraživanje pomoću online anketnog upitnika kao instrumenta istraživanja, primijenjeno u ovom radu, podržava socio- konstruktivistička načela učenja kao što su socijalna interakcija, aktivnost odgojitelja i stalna podrška koju trebaju imati kako bi učili i profesionalno se razvijali. Cilj istraživanja bio je utvrditi uvjete i razinu podrške online profesionalnog razvoja odgojitelja. Sudionici istraživanja bili su odgojitelji različitih dobnih skupina i radnog iskustva koji su zaposleni u dječjim vrtićima Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazuju da se odgojitelji uključuju u online oblike profesionalnog razvoja koji ih potiču na razvoj digitalnih kompetencija, ali i na nove načine cjeloživotnog učenja i obogaćivanja kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. No, kod većine odgojitelja izostala je podrška u razvoju digitalnih kompetencija koju oni očekuju od ustanove i vodstva dječjeg vrtića kako bi se kontinuirano profesionalno razvijali u ovom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu