Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194947

Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja


Bilić, Vesna; Dragoslavić, Marijana
Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 256-277


CROSBI ID: 1194947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja
(Education, professional development and support for teachers - basic preconditions for combating peer violence)

Autori
Bilić, Vesna ; Dragoslavić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija

Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana

Izdavač
OMEP Hrvatska

Grad
Čakovec

Godina
2022

Raspon stranica
256-277

ISBN
978-953-57634-2-0

Ključne riječi
edukacija ; stručno usavršavanje ; suradnja ; učitelji ; vršnjačko nasilje
(cooperation ; education ; peer violence ; professional development ; teachers)

Sažetak
Zdrav razvoj i školski uspjeh djece mogući su jedino u sigurnom školskom okružju stoga se očekuje da škole budu zone bez nasilja. U osiguravanju takvih uvjeta učitelji zasigurno imaju izrazito važnu ulogu pa bi trebali znati prepoznati i razumjeti različite oblike nasilja te pravovremeno, kompetentno i učinkovito na njih reagirati, a za to im je potrebna inicijalna priprema i kontinuirano usavršavanje. Cilj je ovoga rada ispitati zadovoljstvo učitelja njihovim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem te suradnjom s kolegama, institucijama i roditeljima u radu na problemima vršnjačkoga nasilja. U istraživanju su sudjelovala 639 osnovnoškolska učitelja (Ž=569 i M=70) iz različitih makroregija Republike Hrvatske. Za prikupljanje podataka korištene su Skala edukacije i profesionalnog razvoja učitelja te Skala suradnje s kolegama, institucijama te roditeljima. Nakon provedenih analiza utvrđeno je kako su ispitani učitelji umjereno zadovoljni pripremom i stručnim usavršavanjima za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja u školi. Pri tome su mlađi učitelji zadovoljniji primarnom edukacijom, dok su stariji kolege zadovoljniji stručnim usavršavanjima organiziranima izvan škole. Kada je riječ o suradnji s kolegama, institucijama te roditeljima učitelji su najzadovoljniji suradnjom s ravnateljima i stručnim suradnicima, a suradnjom s različitim institucijama te roditeljima su uglavnom ili izrazito nezadovoljni. Dobiveni rezultati ukazuju na prijeku potrebu za kontinuiranom obukom te pripremom učitelja za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja jer se na taj način najučinkovitije može doprinijeti smanjivanju te negativne pojave u školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marijana Dragoslavić (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Dragoslavić, Marijana
Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 256-277
Bilić, V. & Dragoslavić, M. (2022) Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja. U: Višnjić-Jevtić, A. (ur.) Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija. Čakovec, OMEP Hrvatska, str. 256-277.
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {256-277}, keywords = {edukacija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, suradnja, u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Obrazovanje, profesionalni razvoj i podr\v{s}ka u\v{c}iteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja}, keyword = {edukacija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, suradnja, u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {256-277}, keywords = {cooperation, education, peer violence, professional development, teachers}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Education, professional development and support for teachers - basic preconditions for combating peer violence}, keyword = {cooperation, education, peer violence, professional development, teachers}, publisher = {OMEP Hrvatska}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font