Pregled bibliografske jedinice broj: 1194726
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE // Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.) / Brezak Stamać, Dubravka (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2022. str. 169-185
CROSBI ID: 1194726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE
JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH
OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE
(IMAGOLOGY IN JUDITA BY MARKO MARULIĆ – HOW TO
BROADEN A POSSIBLE RECEPTION AMONG STUDENTS)
Autori
Sokač, Maja ; Mavrinac, Glorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.)
Urednik/ci
Brezak Stamać, Dubravka
Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
Grad
Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
169-185
ISBN
978-953-7290-42-9
Ključne riječi
imagologija, mistifikacija, binarnost, ideologemi, učenička recepcija
(: imagology, mystification, binarity, ideologemes, student’s reception)
Sažetak
Rad pristupa iščitavanju Marulićeve Judite imagološkim alatima. Središnja teza rada polazi od strukture naracije Marulićeva epskoga spjeva za koju ćemo nastojati dokazati da prati postavljene dihotomije binarnosti. U prvomu dijelu rada analizirat ćemo autopredodžbe i heteropredodžbe u djelu te stereotipe koji proizlaze iz binarnoga seta razmišljanja. Suprotstavit ćemo dva tipa nacionalnih stereotipa koji su rezultat predodžbi o sebi i predodžbi o drugome: Juditu, koja je rezultat mitologizacije lika u svrhu konstruiranja nacionalnoga identiteta, i Holoferna, čiji je lik oblikovan prema postulatima Drugoga. Analizirat ćemo kako Marulić kolektivnim kršćanskim stereotipom artikulira glasove onih s donje strane binarnoga para podređeni – nadređeni dajući im kršćansku eshatologiju kao iskupljenje u odnosu na postojeću stvarnost. U analitičkome dijelu rada aktualizirat ćemo problematiku djela proširivanjem okvira učeničke recepcije epskoga spjeva, pri čemu ćemo metodički prikazati nastavni sat obrade Judite u kojem je naglasak stavljen na kritičko sagledavanje binarnoga načina razmišljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost