Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194726

IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE


Sokač, Maja; Mavrinac, Glorija
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE // Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.) / Brezak Stamać, Dubravka (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2022. str. 169-185


CROSBI ID: 1194726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE
(IMAGOLOGY IN JUDITA BY MARKO MARULIĆ – HOW TO BROADEN A POSSIBLE RECEPTION AMONG STUDENTS)

Autori
Sokač, Maja ; Mavrinac, Glorija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.)

Urednik/ci
Brezak Stamać, Dubravka

Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

Grad
Zagreb

Godina
2022

Raspon stranica
169-185

ISBN
978-953-7290-42-9

Ključne riječi
imagologija, mistifikacija, binarnost, ideologemi, učenička recepcija
(: imagology, mystification, binarity, ideologemes, student’s reception)

Sažetak
Rad pristupa iščitavanju Marulićeve Judite imagološkim alatima. Središnja teza rada polazi od strukture naracije Marulićeva epskoga spjeva za koju ćemo nastojati dokazati da prati postavljene dihotomije binarnosti. U prvomu dijelu rada analizirat ćemo autopredodžbe i heteropredodžbe u djelu te stereotipe koji proizlaze iz binarnoga seta razmišljanja. Suprotstavit ćemo dva tipa nacionalnih stereotipa koji su rezultat predodžbi o sebi i predodžbi o drugome: Juditu, koja je rezultat mitologizacije lika u svrhu konstruiranja nacionalnoga identiteta, i Holoferna, čiji je lik oblikovan prema postulatima Drugoga. Analizirat ćemo kako Marulić kolektivnim kršćanskim stereotipom artikulira glasove onih s donje strane binarnoga para podređeni – nadređeni dajući im kršćansku eshatologiju kao iskupljenje u odnosu na postojeću stvarnost. U analitičkome dijelu rada aktualizirat ćemo problematiku djela proširivanjem okvira učeničke recepcije epskoga spjeva, pri čemu ćemo metodički prikazati nastavni sat obrade Judite u kojem je naglasak stavljen na kritičko sagledavanje binarnoga načina razmišljanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Književnost



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Glorija Mavrinac (autor)

Avatar Url Maja Sokač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.azoo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Sokač, Maja; Mavrinac, Glorija
IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE // Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.) / Brezak Stamać, Dubravka (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2022. str. 169-185
Sokač, M. & Mavrinac, G. (2022) IMAGOLOŠKO ČITANJE MARULIĆEVE JUDITE – PROŠIRIVANJE MOGUĆIH OKVIRA UČENIČKE RECEPCIJE. U: Brezak Stamać, D. (ur.) Marko Marulić JUDITA (1501. – 1521. – 2021.). Zagreb, Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), str. 169-185.
@inbook{inbook, author = {Soka\v{c}, Maja and Mavrinac, Glorija}, editor = {Brezak Stama\'{c}, D.}, year = {2022}, pages = {169-185}, keywords = {imagologija, mistifikacija, binarnost, ideologemi, u\v{c}eni\v{c}ka recepcija}, isbn = {978-953-7290-42-9}, title = {IMAGOLO\v{S}KO \v{C}ITANJE MARULI\'{C}EVE JUDITE – PRO\v{S}IRIVANJE MOGU\'{C}IH OKVIRA U\v{C}ENI\v{C}KE RECEPCIJE}, keyword = {imagologija, mistifikacija, binarnost, ideologemi, u\v{c}eni\v{c}ka recepcija}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Soka\v{c}, Maja and Mavrinac, Glorija}, editor = {Brezak Stama\'{c}, D.}, year = {2022}, pages = {169-185}, keywords = {: imagology, mystification, binarity, ideologemes, student’s reception}, isbn = {978-953-7290-42-9}, title = {IMAGOLOGY IN JUDITA BY MARKO MARULI\'{C} – HOW TO BROADEN A POSSIBLE RECEPTION AMONG STUDENTS}, keyword = {: imagology, mystification, binarity, ideologemes, student’s reception}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font