Pregled bibliografske jedinice broj: 1194718
Primjena multikodnog pristupa za odabir digitalnih alata u e-nastavi: primjeri iz inozemne viskoškolske prakse
Primjena multikodnog pristupa za odabir digitalnih alata u e-nastavi: primjeri iz inozemne viskoškolske prakse, 2022. (ostalo).
CROSBI ID: 1194718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena multikodnog pristupa za odabir
digitalnih
alata u e-nastavi: primjeri iz inozemne
viskoškolske prakse
(Application of a multimodal approach to
the
selection of digital tools in e-learning:
examples
from foreign higher education practice)
Autori
Müller, Mirela
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2022
Ključne riječi
multikodni pristup, digitalni alati, e-nastava, istraživačke perspektive
(multimode approach, digital tools, e-learning, research perspectives)
Sažetak
Danas se većina znanja stječe putem digitalnih medija. Nužan preduvjet za dobro poučavanje s digitalnim medijima je njihova didaktička smislena uklopljenost u konkretne nastavne procese. U skladu s tim, digitalni mediji služe kao didaktički alati za podršku različitim procesima poučavanja i učenja. Pandemija korone praktički je natjerala i nastavnike i studente da se bave virtualnom nastavom - posebice u području sveučilišne nastave. Pojam višestruko kodiranje (također višekodiranje ili višekodalnost) opisuje prisutnost različitih sustava simbola u mediju. Pod određenim uvjetima, paralelna uporaba nekoliko sustava simbola može povećati vjerojatnost razumijevanja i učenja. U gostujućem predavanju su istaknuti temeljni principi multikodnosti za odabir digitalnih alata i njihove smislene upotrebe. Uz pomoć SAMR-ov modela autora Puentedura, Roben (2006) ukazuje se na bitnost multikodnog pristupa za odabir digitalnog alata u e-nastavi gdje se ističe da stupanj samokontrole procesa e- učenja učenici mogu odrediti sami uz nastavničku pomoć putem zajedničkog odabira digitalnog alata. Za to je prije svega nužan interdisciplinarni pristup između semiotike medija, vizualne lingvistike, multimedijske didaktike i informacijsko-komunikacijskih znanosti.Autorica zaključuje da je bitno kombinirati sve principe multikodalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Napomena
Gostujuće online predavanje na Filozofskom
fakultet u Osijeku (17.05.2022) uz sklopu
kolegija
Multimedijalno osposbljavanje na studiju
pedagogije.
https://www.ffos.unios.hr/predavanje-doc-
dr-sc-
mirele-muller/
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-7 - Didaktičko-metodičke inovacije za učinkovitost hibridnog modela učenja u nastavi njemačkog jezika (Müller, Mirela, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Profili:
Mirela Müller
(autor)