Pregled bibliografske jedinice broj: 1194662
UKLJUČENOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE SPREMNOSTI NJIHOVE DJECE U HRVATSKOJ
UKLJUČENOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE SPREMNOSTI NJIHOVE DJECE U HRVATSKOJ // Zbornik sažetaka 6.kongresa hrvatskih logopeda: izazovi moderne logopedije / Katarina Pavičić Dokoza, izv. prof. dr. sc. (ur.).
Split, Hrvatska: Vlastita naklada, 2022. str. 68-69 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1194662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UKLJUČENOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE
SPREMNOSTI
NJIHOVE DJECE U HRVATSKOJ
(PARENTAL INVOLVEMENT IN DEVELOPMENT OF THEIR
CHILDREN `S
SCHOOL READINESS IN CROATIA)
Autori
Matijević, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 6.kongresa hrvatskih logopeda: izazovi moderne logopedije
/ Katarina Pavičić Dokoza, izv. prof. dr. sc. - : Vlastita naklada, 2022, 68-69
ISBN
978-953-55555-3-7
Skup
6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije 2022. - Perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 01.04.2022. - 03.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
procjena roditelja ; psihofizički aspekti razvoja predškolskog djeteta ; školska spremnost ; uključenost roditelja ; validacija upitnika
(parental involvement ; psychophysical aspects of preschool child development ; school readiness ; validation of questionnaire ; parental assessment)
Sažetak
Rano djetinjstvo važno je razdoblje kako za društveni, emocionalni, kognitivni razvoj, tako i za stjecanje predznanja, vještina i iskustava potrebnih djeci za polazak u školu. Spremnost za školu odnosi se na psihofizičku zrelost svakog pojedinog djeteta koje, osim razvijenih intelektualnih sposobnosti (pamćenja, koncentracije i rezoniranja), uključuje posjedovanje određenih vještina i znanja te određen stupanj socioemocionalne zrelosti (Khudoyberdiev, 2020, Montroy i sur., 2019). Spremnost za školu ne osigurava samo uspješnost djece u akademskom životu, već podrazumijeva i potrebna znanja, vještine i mogućnosti za učinkovit proces prilagodbe unutar obitelji i u društvu općenito kasnije u životu (Maxwell i Clifford, 2004). Cilj ovog istraživanja je ispitati: (1) Na koji način su roditelji u Hrvatskoj uključeni u razvijanje školske spremnosti kod vlastite djece? i (2) Kakav je odnos između roditeljske uključenosti i spremnosti djece za školu? U empirijskom dijelu rada koristit će se „Roditeljska procjena školske spremnosti“ (Državno sveučilište Sjeverna Dakota, 2016.) i Upitnik o aspektima psihofizičkog razvoja predškolske djece (Sindik, 2009.). Svrha ovog istraživanja je također i provjeriti može li se “Roditeljska procjena školske spremnosti” koristiti za generaliziranje podataka o roditeljskoj uključenosti i procjeni školske spremnosti u hrvatskom kontekstu. Cilj je usporediti dobivene rezultate sa sličnim inozemnim istraživanjima koja su također provedena na uzorku roditelja. Ispitanici su roditelji (N = 419) djece predškolske dobi (od 3 do 6 godina) iz svih pet regija Republike Hrvatske. Statističkim postupcima (Pearsonov koeficijent korelacije, neovisni t-test uzorka, faktorska analiza i Cronbach alfa) analizirat će se odnosi između roditeljske procjene školske spremnosti i uključenosti roditelja u razvoj školske spremnosti. Dobiveni rezultati također će provjeriti konstrukcijsku i unutarnju valjanost i pouzdanost te primjenjivost “Roditeljske procjene školske spremnosti” u hrvatskom kontekstu. Ovaj će rad ukazati na važnost sudjelovanja roditelja u poticanju razvoja vještina školske spremnosti, budući da se roditeljska uključenost pokazala učinkovitom i značajnom u razvoju školske spremnosti, kako u prethodnim, tako i u ovom istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)