Pregled bibliografske jedinice broj: 1194409
Istraživanje branda korištenjem analize teksta i konteksta
Istraživanje branda korištenjem analize teksta i konteksta // Polytechnic and design, 8 (2020), 2; 74-82 doi:10.19279/TVZ.PD.2020-8-2-02 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1194409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje branda korištenjem analize teksta i
konteksta
(Brand research using text and context analysis)
Autori
Slamić Tarade, Sara
Izvornik
Polytechnic and design (1849-1995) 8
(2020), 2;
74-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
analiza teksta ; NLP metode ; brand ; algoritmi
(text analysis ; NLP methods ; brand ; algorithms)
Sažetak
U ovom radu prikazala sam proces modeliranja teme (topics modeling) zasnovan na alatima za analizu tekstualnih sadržaja primjenom obrade prirodnog jezika za potrebe komunikacije u odnosima s javnosti ili marketingu. U radu su obrađene osnovne karakteristike analize teksta i konteksta primjenom algoritama strojnog učenja i obrade prirodnog jezika na tekstualnim sadržajima skinutih sa web stranica tehnikom web „grebanja“. Korištenjem odgovarajućih programskih alata napravila sam analizu pojavnosti i važnosti ključnih pojmova vezan uz brandove sportske obuće. Slikovito sam prikazala proces obrade navedenih sadržaja i rezultate koji su dobiveni provedenom analizom. Rezultati pokazuju da je moguće bez ikakvog prethodnog označavanja teksta dobiti informacije o kojim temama se radi vezanim za brandove i u kojem kontekstu. Prikazana metodologija istraživanja omogućuje da obradom velike količine tekstualnih sadržaja iz raznih digitalnih izvora automatiziranim postupkom dođemo do korisnih informacija o značaju brandova od interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti