Pregled bibliografske jedinice broj: 1194293
Povezanost pjevanja i nastave zbora s kreativnim mišljenjem učenika
Povezanost pjevanja i nastave zbora s kreativnim mišljenjem učenika, 2020. (ostalo).
CROSBI ID: 1194293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost pjevanja i nastave zbora s kreativnim
mišljenjem učenika
(Connection between Singing and Choir Lessons and the
Development of Creative Thinking in Students)
Autori
Mia Mucić ; Tamara Šarlija ; Josipa Mamužić
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena. Glazba u školi - stanje i perspektive // Svalina, V. (ur.). Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020, 201-213.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2020
Ključne riječi
glazbena kreativnost, kreativnost, kreativnost učenika, nastava zbora, pjevanje u razredu
(music creativity, creativity, student creativity, choir classes, singing in class)
Sažetak
Unatoč brojnim definicijama ne postoji jedinstvena definicija pojma kreativnost. Svi autori se slažu kako kreativnost označava stvaranje, osmišljavanje nečeg novog. Svako dijete se rađa s potencijalom za kreativno mišljenje, a ono se može razviti ili potisnuti. Danas su djeca često sputavana budući da se od njih kroz sustav školovanja očekuje razvoj isključivo konvergentnog mišljenja. Na roditeljima/ učiteljima je odgovornost razvijanja kreativnosti kod djece/ učenika koje je vezano uz divergentno mišljenje. Nastava glazbene kulture u općeobrazovnim školama je izvrstan temelj za razvoj kreativnog mišljenja. Opće je poznato kako glazba ima pozitivan učinak na psihološki razvoj djeteta. U nastavi glazbene kulture kreativnost se može razvijati kroz aktivnosti pjevanja, sviranja, skupnog muziciranja. U redovnoj nastavi te iste aktivnosti nisu uvijek na visokoj razini zbog različitih učeničkih predispozicija (sluh, osjećaj za ritam, spol, veliki broj učenika u razredu, zainteresiranost za aktivnosti itd.). Izvannastavne aktivnosti su stoga idealno rješenje za učenike koji se žele baviti glazbom i razvijati svoje glazbene sposobnosti. Nastava zbora je mjesto gdje se razvijaju točna intonacija, ritam i memorija. U ovom radu autorice donose kratak pregled različitih teorija i vrsta kreativnosti. Također, istražuju utječe li pjevanje kao središnja glazbena aktivnost nastave zbora na razvoj kreativnog mišljenja kod djece/ učenika te postoji li razlika između učenika u redovnoj nastavi glazbene kulture i onih koji pohađaju nastavu zbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje