Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194123

Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću


Zovko, Anita; Mohorić Melanija
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću // Improving the quality of life of children and youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 717-727


CROSBI ID: 1194123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću
(Teacher professional development in response to the needs of the 21st century)

Autori
Zovko, Anita ; Mohorić Melanija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Improving the quality of life of children and youth

Urednik/ci
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić Medina

Izdavač
Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

Grad
Tuzla

Godina
2021

Raspon stranica
717-727

ISSN
1986-9886

Ključne riječi
obrazovanje , cjeloživotno učenje, perspektive, profesionalni razvoj
(education, lifelong learning, perspective, professional development)

Sažetak
Promjene koje se događaju u odgojno-obrazovnom sustavu teže ka promjenama usavršavanja odgojno- obrazovnih djelatnika. Profesionalni razvoj učitelja treba obuhvatiti metode i organizaciju rada koje će omogućiti učitelju samostalan izbor i donošenje profesionalnih i pedagoških odluka. Suvremeni profesionalni razvoj učitelja je usmjeren na konstrukciju učiteljeva znanja (Tot, 2019) kako bi razvio esencijalne vještine koje će razvijati i kod učenika kako bi postali uspješni u 21. stoljeću (Darling Hammond i sur., 2017). Profesionalni razvoj uključuje prilagodbu oblika usavršavanja učitelja kako bi razvijali kompetencije 21. stoljeća. Od učitelja se očekuje rast i razvoj u profesiji kroz suradnju i međusobno učenje s ciljem rješavanja problemskih zadataka, korištenja tehnologije, mentoriranja te refleksije i djelovanja na temelju iste (Garcia, 2012). Informalni oblici učenja kao dio profesionalnog razvoja proizlaze iz svakodnevnih životnih aktivnosti. Omogućuju pojedincu da učenje prilagodi vlastitom tempu te da odabere područja u kojima će se kontinuirano usavršavati. Time ovakvo učenje omogućuje postavljanje i ostvarivanje individualnih ciljeva pojedinca temeljem kojih će doprinijeti osobnom, ali i profesionalnom razvoju. Oblici učenja koji odgovaraju svojim karakteristikama informalnom učenju zasnovani su na dosadašnjem iskustvu koje se nastoji unaprijediti i interesu koji se nastoji zadovoljiti. Prethodna istraživanja ukazuju na potrebu učitelja za informalnim oblicima učenja u profesionalnom razvoju zbog njihove vremenske, područne i interesne praktičnosti (AZOO, 2013 ; Mlinarević i Borić, 2007). Unatoč tim spoznajama, među učestalijim oblicima profesionalnog razvoja su stručna usavršavanja i to tradicionalni oblici poput plenarnih predavanja (Horvat i Lapat, 2012 ; Rogić, 2017 ; Skupnjak i Tot, 2019). Zbog očiglednog suočavanja potreba i želja učitelja za informalnim oblicima profesionalnog razvoja s učestalosti onih oblika profesionalnog razvoja koji pohađaju, upitna je kontinuiranost takvog profesionalnog razvoja i koliko su učitelji uistinu u korak s promjenama. Iz navedenog proizlazi daljnja potreba za istraživanjem razloga koji prethode odabiru oblika profesionalnog razvoja te usavršavanje učitelja za samoinicijativnim provođenjem informalnih oblika profesionalnog razvoja. Također, potrebno je istražiti načine kojima se fokus profesionalnog razvoja može usmjeriti na pojedinca kako bi se pojedinac razvijao u području interesa i zadovoljavao vlastite potrebe u odgojno-obrazovnom radu i procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Anita Zovko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zovko, Anita; Mohorić Melanija
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću // Improving the quality of life of children and youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 717-727
Zovko, A. & Mohorić Melanija (2021) Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić Medina (ur.) Improving the quality of life of children and youth. Tuzla, Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, str. 717-727.
@inbook{inbook, author = {Zovko, Anita}, editor = {Nikoli\'{c}, M. and Vanti\'{c}-Tanji\'{c} Medina}, year = {2021}, pages = {717-727}, keywords = {obrazovanje , cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, perspektive, profesionalni razvoj}, issn = {1986-9886}, title = {Razli\v{c}ite vrste u\v{c}enja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stolje\'{c}u}, keyword = {obrazovanje , cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, perspektive, profesionalni razvoj}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Tuzla} }
@inbook{inbook, author = {Zovko, Anita}, editor = {Nikoli\'{c}, M. and Vanti\'{c}-Tanji\'{c} Medina}, year = {2021}, pages = {717-727}, keywords = {education, lifelong learning, perspective, professional development}, issn = {1986-9886}, title = {Teacher professional development in response to the needs of the 21st century}, keyword = {education, lifelong learning, perspective, professional development}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Tuzla} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font