Pregled bibliografske jedinice broj: 1194123
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću // Improving the quality of life of children and youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2021. str. 717-727
CROSBI ID: 1194123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različite vrste učenja u profesionalnom razvoju kao
odgovor na potrebe nastavnika u 21. stoljeću
(Teacher professional development in response to the
needs of the 21st century)
Autori
Zovko, Anita ; Mohorić Melanija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Improving the quality of life of children and youth
Urednik/ci
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić Medina
Izdavač
Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
Grad
Tuzla
Godina
2021
Raspon stranica
717-727
ISSN
1986-9886
Ključne riječi
obrazovanje , cjeloživotno učenje, perspektive, profesionalni razvoj
(education, lifelong learning, perspective, professional development)
Sažetak
Promjene koje se događaju u odgojno-obrazovnom sustavu teže ka promjenama usavršavanja odgojno- obrazovnih djelatnika. Profesionalni razvoj učitelja treba obuhvatiti metode i organizaciju rada koje će omogućiti učitelju samostalan izbor i donošenje profesionalnih i pedagoških odluka. Suvremeni profesionalni razvoj učitelja je usmjeren na konstrukciju učiteljeva znanja (Tot, 2019) kako bi razvio esencijalne vještine koje će razvijati i kod učenika kako bi postali uspješni u 21. stoljeću (Darling Hammond i sur., 2017). Profesionalni razvoj uključuje prilagodbu oblika usavršavanja učitelja kako bi razvijali kompetencije 21. stoljeća. Od učitelja se očekuje rast i razvoj u profesiji kroz suradnju i međusobno učenje s ciljem rješavanja problemskih zadataka, korištenja tehnologije, mentoriranja te refleksije i djelovanja na temelju iste (Garcia, 2012). Informalni oblici učenja kao dio profesionalnog razvoja proizlaze iz svakodnevnih životnih aktivnosti. Omogućuju pojedincu da učenje prilagodi vlastitom tempu te da odabere područja u kojima će se kontinuirano usavršavati. Time ovakvo učenje omogućuje postavljanje i ostvarivanje individualnih ciljeva pojedinca temeljem kojih će doprinijeti osobnom, ali i profesionalnom razvoju. Oblici učenja koji odgovaraju svojim karakteristikama informalnom učenju zasnovani su na dosadašnjem iskustvu koje se nastoji unaprijediti i interesu koji se nastoji zadovoljiti. Prethodna istraživanja ukazuju na potrebu učitelja za informalnim oblicima učenja u profesionalnom razvoju zbog njihove vremenske, područne i interesne praktičnosti (AZOO, 2013 ; Mlinarević i Borić, 2007). Unatoč tim spoznajama, među učestalijim oblicima profesionalnog razvoja su stručna usavršavanja i to tradicionalni oblici poput plenarnih predavanja (Horvat i Lapat, 2012 ; Rogić, 2017 ; Skupnjak i Tot, 2019). Zbog očiglednog suočavanja potreba i želja učitelja za informalnim oblicima profesionalnog razvoja s učestalosti onih oblika profesionalnog razvoja koji pohađaju, upitna je kontinuiranost takvog profesionalnog razvoja i koliko su učitelji uistinu u korak s promjenama. Iz navedenog proizlazi daljnja potreba za istraživanjem razloga koji prethode odabiru oblika profesionalnog razvoja te usavršavanje učitelja za samoinicijativnim provođenjem informalnih oblika profesionalnog razvoja. Također, potrebno je istražiti načine kojima se fokus profesionalnog razvoja može usmjeriti na pojedinca kako bi se pojedinac razvijao u području interesa i zadovoljavao vlastite potrebe u odgojno-obrazovnom radu i procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Anita Zovko
(autor)