Pregled bibliografske jedinice broj: 1194087
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost // IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7., 7 (2021), 83-95 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1194087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost
(Marginalised communities and functional literacy)
Autori
Zovko, Anita ; Conar, Ida
Izvornik
IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7. (2303-7423) 7
(2021);
83-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
funkcionalna pismenost ; marginalizirane skupine ; primjena znanja ; društvo
(functional literacy, marginalised communities, knowledge application, society)
Sažetak
Funkcionalna pismenost kao generalno obilježje društva jedan je od njegovih važnih indikatora razvoja i potencijala. Također, može se reći kako je funkcionalna pismenost, kao sposobnost praktične primjene stečenog znanja i spoznaja u svakodnevnim situacijama, ključan čimbenik u uspjehu i razvoju i samog pojedinca. S druge strane, suvremenost i potencijal društva može se promatrati i kroz asimilaciju i integraciju socijalno ugroženih i marginaliziranih skupina kao najosjetljivijih u društvu. Upravo pitanje funkcionalne nepismenosti navedenih skupina jedan je od ključnih problema u ostvarivanju boljeg položaja pojedinaca marginaliziranih skupina u društvu, a samim time i društva u cjelini. Pojam i razvoj funkcionalne pismenosti, stanje funkcionalne pismenosti marginaliziranih skupina te uzroci i posljedice funkcionalne nepismenosti istih, čiji se pregled, na temelju relevantnih i suvremenih izvora literature, daje u ovom radu, neki su od najaktualnijih i najsloženijih fenomena s kojim se suvremeno društvo mora suočiti. Pitanje funkcionalne nepismenosti marginaliziranih skupina u društvu jedan je od "gorućih" problema potreban društvenog djelovanja, a ovaj je seminarski rad prilog u osvješćivanju navedene problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Anita Zovko
(autor)