Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194087

Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost


Zovko, Anita; Conar, Ida
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost // IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7., 7 (2021), 83-95 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1194087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost
(Marginalised communities and functional literacy)

Autori
Zovko, Anita ; Conar, Ida

Izvornik
IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7. (2303-7423) 7 (2021); 83-95

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
funkcionalna pismenost ; marginalizirane skupine ; primjena znanja ; društvo
(functional literacy, marginalised communities, knowledge application, society)

Sažetak
Funkcionalna pismenost kao generalno obilježje društva jedan je od njegovih važnih indikatora razvoja i potencijala. Također, može se reći kako je funkcionalna pismenost, kao sposobnost praktične primjene stečenog znanja i spoznaja u svakodnevnim situacijama, ključan čimbenik u uspjehu i razvoju i samog pojedinca. S druge strane, suvremenost i potencijal društva može se promatrati i kroz asimilaciju i integraciju socijalno ugroženih i marginaliziranih skupina kao najosjetljivijih u društvu. Upravo pitanje funkcionalne nepismenosti navedenih skupina jedan je od ključnih problema u ostvarivanju boljeg položaja pojedinaca marginaliziranih skupina u društvu, a samim time i društva u cjelini. Pojam i razvoj funkcionalne pismenosti, stanje funkcionalne pismenosti marginaliziranih skupina te uzroci i posljedice funkcionalne nepismenosti istih, čiji se pregled, na temelju relevantnih i suvremenih izvora literature, daje u ovom radu, neki su od najaktualnijih i najsloženijih fenomena s kojim se suvremeno društvo mora suočiti. Pitanje funkcionalne nepismenosti marginaliziranih skupina u društvu jedan je od "gorućih" problema potreban društvenog djelovanja, a ovaj je seminarski rad prilog u osvješćivanju navedene problematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-184 - Kritički diskurs didaktičkih modela i kompetencija nastavnika u obrazovanju odraslih (Zovko, Anita, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Anita Zovko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.ceeol.com

Citiraj ovu publikaciju:

Zovko, Anita; Conar, Ida
Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost // IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7., 7 (2021), 83-95 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Zovko, A. & Conar, I. (2021) Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost. IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godišnjak Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru ; Na raskrižju kultura - novi metodološki izazovi sv. 7., 7, 83-95.
@article{article, author = {Zovko, Anita and Conar, Ida}, year = {2021}, pages = {83-95}, keywords = {funkcionalna pismenost, marginalizirane skupine, primjena znanja, dru\v{s}tvo}, journal = {IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godi\v{s}njak Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru ; Na raskri\v{z}ju kultura - novi metodolo\v{s}ki izazovi sv. 7.}, volume = {7}, issn = {2303-7423}, title = {Marginalne socijalne grupe i funkcionalna pismenost}, keyword = {funkcionalna pismenost, marginalizirane skupine, primjena znanja, dru\v{s}tvo} }
@article{article, author = {Zovko, Anita and Conar, Ida}, year = {2021}, pages = {83-95}, keywords = {functional literacy, marginalised communities, knowledge application, society}, journal = {IDENTITETI-KULTURE-JEZICI ; Godi\v{s}njak Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru ; Na raskri\v{z}ju kultura - novi metodolo\v{s}ki izazovi sv. 7.}, volume = {7}, issn = {2303-7423}, title = {Marginalised communities and functional literacy}, keyword = {functional literacy, marginalised communities, knowledge application, society} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font