Pregled bibliografske jedinice broj: 1194035
Roboti na satu lektire
Roboti na satu lektire // Stručni skup Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija
Hrvatska, 2020. str. 1-1 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1194035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roboti na satu lektire
(Robots in the reading class)
Autori
Sović Kržić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Stručni skup Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija
/ - , 2020, 1-1
Skup
Stručni skup Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija
Mjesto i datum
Hrvatska, 22.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
edukacijski roboti, lektira, STEMI, FIRST LEGO League
(edukacational robots, reading class, STEMI, FIRST LEGO League)
Sažetak
U medijima se mnogo govori kako razviti vještine 21. stoljeća kod djece i mladih, kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, rješavanje problema, suradnja i timski rad, iterativni dizajn, kontinuirano učenje i komunikacijske vještine. Jedna od mogućih metoda je korištenjem edukacijskih robota. Edukacijski roboti su roboti namijenjeni za učenje kako robotike tako i informatike, matematike, fizike, mehanike, elektrotehnike, pa čak i fine motorike. Dodatno, edukacijski roboti se mogu koristiti i pri učenju stranog jezika te kao pomoć u nastavi hrvatskog jezika. U prvom dijelu predavanja će biti predstavljeno korištenje Lego Mindstorms EV3 robota na satu lektire u trećem razredu osnovne škole. Pomoću robota provedene su dvije aktivnosti: robotsko kazalište i robotska utrka. Roboti su bili sastavljeni i programirani unaprijed, a na satu su služili kao pomoćno edukacijsko sredstvo. Povratne informacije od djece i učiteljice poslužile su za donošenje zaključka koju aktivnost je moguće provoditi svakodnevno u razredu. Slična aktivnost je kasnije provedena i na satu engleskog jezika u petim razredima korištenjem robota STEMI. U drugom dijelu predavanja će biti predstavljeno ekipno natjecanje FIRST LEGO League za učenike stare između 9 i 16 godina. U svakoj ekipi može biti između tri i deset natjecatelja, a svake godine je druga tema natjecanja. Ove godine tema je „Grad budućnosti“. Natjecanje se sastoji od četiri dijela i svaka ekipa mora sudjelovati u svima: robotska igra, tehnički intervju, projekt i temeljne vrijednosti. Ekipe sastavljaju robota koji će riješiti što više misija u robotskoj igri, a na tehničkom intervju demonstriraju kako su ga sastavili i programirali. U okviru projekta moraju ponuditi neko svoje dječje rješenje problema koji su uočili u svojoj okolini na zadanu temu. Kako bi uspješno osmislili inovativno rješenje, timovi moraju istražiti problem koji su uočili. Upravo u tom dijelu natjecanja mnogi timovi surađuju s knjižnicama, istražuju dostupnu znanstvenu literaturu za mlade, a neki od njih i prezentiraju svoja rješenja u knjižnicama. Sve ove zadatke moraju raditi kao tim, pomagati si međusobno i svoja rješenja komunicirati sa zajednicom (temeljne vrijednosti). Na taj način osim učenja robotike razvijaju i mnoge od navedenih vještina 21. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2017-05-5917 - Transformacija robota u edukacijsko sredstvo (TRES) (Sović Kržić, Ana, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Ana Sović
(autor)