Pregled bibliografske jedinice broj: 1193990
Stavovi i percepcije o održivom marketingu u visokom obrazovanju
Stavovi i percepcije o održivom marketingu u visokom obrazovanju // Suvremena trgovina, 46 (2021), 6; 28-30 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1193990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i percepcije o održivom marketingu u visokom
obrazovanju
(Attitudes and Perceptions of Sustainable Marketing
in Higher Education)
Autori
Bagarić, Lidija ; Meštrović, Dunja ; Lončarić, Dina
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 46
(2021), 6;
28-30
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
održivi marketing ; visoko obrazovanje ; studenti ; mjerni instrument
(sustainable marketing ; higher education ; students ; measurement instrument)
Sažetak
Koncept održivosti u posljednje vrijeme dobiva sve veći značaj pa današnje planiranje razvoja u pravilu podrazumijeva i održivost. Održivi razvoj može se definirati kao razvojni put u kojem maksimalizacija današnjeg blagostanja čovječanstva ne ugrožava blagostanje čovječanstva u budućnosti i podrazumijeva dugoročni sklad ekonomske, društvene i okolišne dimenzije ljudskog blagostanja (Organisation for Economic Co- operation and Development, OECD, 2001). Koncept održivog marketinga razvio se iz koncepata zelenog marketinga i ekonomije održivog razvoja. Održivi marketing podrazumijeva uravnoteživanje integriranih ekonomskih, ekoloških i društvenih ciljeva te se stoga smatra širokim konceptom upravljanja koji istovremeno zadovoljava više dionika. Visoka učilišta imaju velik potencijal za razvoj i primjenu održivog marketinga kao preduvjeta za stvaranje i povećanje konkurentnosti, uz istovremeno postizanje triju ciljeva: ekonomskih, ekoloških i društvenih. Glavni dionici visokih učilišta nisu samo studenti kao korisnici, već i fakulteti, poslodavci, društvo, vlada i lokalna zajednica te društvo u cjelini. Temeljna uloga visokih učilišta je kreiranje i isporuka znanja i inovacija te doprinos društvenim, gospodarskim i ekološkim izazovima (Stephens i dr., 2008). Pružajući potrebno znanje i ugrađujući ekološki pristup, visokoškolske ustanove doprinose razvoju kapaciteta i vještina dionika za uspješnu provedbu ekoloških strategija (Papadas i sur., 2017.), no još uvijek ne postoji opće prihvaćeni stav o značenju održivog razvoja u visokom obrazovanju i kako ga implementirati kao organizacijsku kulturu (Adams i sur., 2018. ; Velazquez i sur., 2006.). Svrha istraživanja ovoga rada bila je dobiti širu sliku o stavovima i percepciji odabranih skupina dionika visokog obrazovanja o manifestnim oblicima održivog marketinga u visokom obrazovanju, kako bi se stekao bolji uvid u razumijevanje koncepta održivog marketinga u visokom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija,
Sveučilište u Rijeci