Pregled bibliografske jedinice broj: 1193666
OSIGURANJE OD ODGOVORNOSTI POMORSKOG PRIJEVOZNIKA U SLUČAJU NAUTIČKE POGREŠKE: hrvatska rješenja i europski trendovi
OSIGURANJE OD ODGOVORNOSTI POMORSKOG PRIJEVOZNIKA U SLUČAJU NAUTIČKE POGREŠKE: hrvatska rješenja i europski trendovi // Poredbeno pomorsko pravo, 54 (2015), 169; 443-462 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1193666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OSIGURANJE OD ODGOVORNOSTI POMORSKOG PRIJEVOZNIKA
U SLUČAJU NAUTIČKE POGREŠKE: hrvatska rješenja i
europski trendovi
(THE LIABILITY INSURANCE OF MARITIME CARRIERS IN
THE EVENT OF NAUTICAL FAULTS: Croatian Solutions
and European Trends)
Autori
Bodul, Dejan ; Vuković, Ante ; Štambuk, Darijan
Izvornik
Poredbeno pomorsko pravo (1331-9914) 54
(2015), 169;
443-462
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nautička pogreška, prijevoznik, ugovor o osiguranju od odgovornosti
(nautical fault, the carrier, the contract of insurance)
Sažetak
Prijevoz robe morem ima niz karakteristika koje rezultiraju sustavom raspodjele rizika koji se ne može pronaći u legislativi drugih prometnih grana (zrak, cesta, željeznica i rijeke). U tom pogledu institut nautičke pogreške, kao razlog za ekskulpaciju prijevoznika od odgovornosti za štete, ima dugu povijest u pomorstvu gdje je stvoren ne radi favoriziranja prijevoznika, kao što se možda čini na prvi pogled nekome tko nije upoznat s pomorskim pravom, već s ciljem raspodjele rizika između prijevoznika i korisnika prijevoza. Cilj je autora ispitati obilježja navedenog instituta i čitateljima pružiti sistematično razumijevanje materije s posebnim osvrtom na osiguranja od odgovornosti pomorskog prijevoznika u slučaju nautičke pogreške. U prvom dijelu rada daje se odgovor na pitanje je li povijesna svrha instituta i danas održiva te što o tome promišljaju teoretičari pomorskog prava i osigurateljske industrije? Nadalje će se analizirati vrste, polje primjene i priroda navedenog pojma u hrvatskom pomorskom pravu te njegov položaj u ugovorima o osiguranju od odgovornosti prijevoznika. Iako je hrvatsko zakonodavstvo u fokusu, nemoguće je, i bilo bi loše za analitički prikaz instituta, da ne ilustriramo međunarodni aspekt primjene nautičke pogreške. U zaključku, kroz analizu studije slučaja pomorske nesreće uzrokovane nautičkom pogreškom zapovjednika broda ukazuje se na nužnost daljnjeg promišljanja tako željenog, a opet osporavnog instituta nautičke pogreške kao razloga za oslobađanja od odgovornosti pomorskog prijevoznika. Je li konačno sazrelo vrijeme da se prijevoz tereta morem izjednači s drugim vrstama prijevoza u kojima prijevoznik odgovara za radnje i propuste osoba kojima se služi u poslovanju kao za svoje osobne?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline