Pregled bibliografske jedinice broj: 1193044
Žene na uredničkim i upravljačkim položajima na radiopostajama
Žene na uredničkim i upravljačkim položajima na radiopostajama // Medijska agenda 2020.-2030. / Jurišić, Jelena ; Hrnjić Kuduzović, Zarfa (ur.).
Zagreb: Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 155-169
CROSBI ID: 1193044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene na uredničkim i upravljačkim položajima na
radiopostajama
(Women in editorial and management positions on radio
stations)
Autori
Ivanuš, Željana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Medijska agenda 2020.-2030.
Urednik/ci
Jurišić, Jelena ; Hrnjić Kuduzović, Zarfa
Izdavač
Zaklada Hanns Seidel ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
155-169
ISBN
978-953-8174-11-7
Ključne riječi
žene, novinarke, radio postaje, rodna ravnopravnost, glavne urednice, direktorice
(women journalists, radio stations, gender equality, women chief editors, managing directors)
Sažetak
U radu se istražuje položaj žena na uredničkim i upravljačkim pozicijama na hrvatskim radijskim postajama. Anketno istraživanje provedeno na 33 lokalne i regionalne radio postaje pokazuje da se rodna zastupljenost na uredničkim mjestima promijenila u posljednjih dvadesetak godina. Žene su uspjele probiti stakleni strop i danas zauzimaju 70 % glavnih uredničkih mjesta, ali se nisu uspjele probiti na najvišu razinu upravljanja. Na direktorskim pozicijama samo je 36 % žena, a najbolje plaćena radna mjesta pripadaju muškarcima. Udio žena koje rade u proizvodnji programa je 48 % odnosno nešto je viši od nacionalnog prosjeka koji iznosi 41, 7 %. Feminizacija novinarstva nije rezultirala boljim profesionalnim položajem žena. Gdje ima novca, moći i utjecaja, muškarci su i dalje glavni urednici (dnevne novine), a na radio postajama gdje su prihodi i utjecaj manji, žene napreduju jer muškarcima ta mjesta više nisu zanimljiva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti