Pregled bibliografske jedinice broj: 1192820
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 155-174 doi:.org/10.5559/di.31.1.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1192820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s
teškoćama pažnje
(Positive and Assertive Disciplining
of Students with Attention Difficulties)
Autori
Vlah, Nataša ; Velki, Tena ; Zrilić, Smiljana
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 31
(2022), 1;
155-174
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odnos s učenikom ; poremećaj pažnje ; pozitivno discipliniranje
(relationship with student ; attention deficit disorder ; positive disciplining)
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati karakteristike učenika i učitelja u predviđanju pozitivnih i asertivnih disciplinskih postupaka u inkluzivnim razredima osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno s učiteljima 125 osnovnih škola u Hrvatskoj (N = 539) koji su procjenjivali sebe i svoje učenike s najmanje 7 od 9 simptoma nepažnje. Učitelji su procijenili svoj odnos s učenikom te dali procjene na Skali simptoma ponašanja učenika (hiperaktivnost-impulzivnost, antisocijalni te emocionalni problemi) i Skali strategija upravljanja nepoželjnim ponašanjem (pozitivni i asertivni disciplinski postupci). Nagradu, pohvalu i pozitivno potkrjepljenje učitelji češće primjenjuju kod učenika s jače izraženim simptomima antisocijalnosti i slabijim školskim uspjehom onda kada procjenjuju da imaju s tim učenicima pozitivan međuljudski odnos. Za primjenu sankcija i negativnih posljedica prema učenicima su se jedino važnim pokazali simptomi antisocijalnosti kod učenika. Za kvalitetan inkluzivni rad primjenom pozitivnih disciplinskih postupaka potrebno je poznavanje razvojnih karakteristika učenika i ulaganje u pozitivan međuljudski odnos s njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus