Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1192820

Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje


Vlah, Nataša; Velki, Tena; Zrilić, Smiljana
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 155-174 doi:.org/10.5559/di.31.1.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1192820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje
(Positive and Assertive Disciplining of Students with Attention Difficulties)

Autori
Vlah, Nataša ; Velki, Tena ; Zrilić, Smiljana

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 31 (2022), 1; 155-174

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odnos s učenikom ; poremećaj pažnje ; pozitivno discipliniranje
(relationship with student ; attention deficit disorder ; positive disciplining)

Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati karakteristike učenika i učitelja u predviđanju pozitivnih i asertivnih disciplinskih postupaka u inkluzivnim razredima osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno s učiteljima 125 osnovnih škola u Hrvatskoj (N = 539) koji su procjenjivali sebe i svoje učenike s najmanje 7 od 9 simptoma nepažnje. Učitelji su procijenili svoj odnos s učenikom te dali procjene na Skali simptoma ponašanja učenika (hiperaktivnost-impulzivnost, antisocijalni te emocionalni problemi) i Skali strategija upravljanja nepoželjnim ponašanjem (pozitivni i asertivni disciplinski postupci). Nagradu, pohvalu i pozitivno potkrjepljenje učitelji češće primjenjuju kod učenika s jače izraženim simptomima antisocijalnosti i slabijim školskim uspjehom onda kada procjenjuju da imaju s tim učenicima pozitivan međuljudski odnos. Za primjenu sankcija i negativnih posljedica prema učenicima su se jedino važnim pokazali simptomi antisocijalnosti kod učenika. Za kvalitetan inkluzivni rad primjenom pozitivnih disciplinskih postupaka potrebno je poznavanje razvojnih karakteristika učenika i ulaganje u pozitivan međuljudski odnos s njima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru,
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr drustvena-istrazivanja.pilar.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Velki, Tena; Zrilić, Smiljana
Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 155-174 doi:.org/10.5559/di.31.1.08 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vlah, N., Velki, T. & Zrilić, S. (2022) Pozitivno i asertivno discipliniranje učenika s teškoćama pažnje. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (1), 155-174 doi:.org/10.5559/di.31.1.08.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Velki, Tena and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2022}, pages = {155-174}, DOI = {doi.org/10.5559/di.31.1.08}, keywords = {odnos s u\v{c}enikom, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje, pozitivno discipliniranje}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {doi.org/10.5559/di.31.1.08}, volume = {31}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Pozitivno i asertivno discipliniranje u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama pa\v{z}nje}, keyword = {odnos s u\v{c}enikom, poreme\'{c}aj pa\v{z}nje, pozitivno discipliniranje} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Velki, Tena and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2022}, pages = {155-174}, DOI = {doi.org/10.5559/di.31.1.08}, keywords = {relationship with student, attention deficit disorder, positive disciplining}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {doi.org/10.5559/di.31.1.08}, volume = {31}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Positive and Assertive Disciplining of Students with Attention Difficulties}, keyword = {relationship with student, attention deficit disorder, positive disciplining} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font