Pregled bibliografske jedinice broj: 1192675
Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave glazbene kulture
Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave glazbene kulture // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV: Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 107-108 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1192675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Enkulturacijski stavovi učenika o sadržajima nastave
glazbene kulture
(Students' enculturation attitudes about music
education classes)
Autori
Lukaš, Mirko ; Liščić, Dinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV: Futures Studies in Education
/ Dubovicki, S. ; Huljev, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 107-108
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura, nasljeđe, nastava Glazbene kulture, tradicijska baština
(Culture, heritage, music education, tradition)
Sažetak
Kultura je naslijeđe koje se ogleda u obrascima mišljenja, ponašanja i djelovanja osoba, a koja pripadnici društva ostavljaju budućim naraštajima. Svoj život i opstojnost kultura zahvaljuje procesu enkulturacije koji se manifestira usvajanjem pravila, normi, vrijednosti i običaja određenoga društva, a kojim pojedinac kulturu upoznaje, usvaja, prihvaća, poštuje i postaje dio nje, a nakon toga prenosi novim naraštajima. Sveprisutni suvremeni trend globalizacije polako, ali sigurno preuzima dominantnost u društvima i djeluje kao proces koji usporava, a ponegdje i potpuno briše i uništava širenje lokalnih kultura, tradicijskih pojava i njihovo prenošenje iz baštinske ukorijenjenosti. Mnogi istraživači prepoznaju važnost obitelji i škole kao prvotnih sustava unutar kojih se djeca i mladi upoznaju s enkulturacijskim sadržajima i na taj ih način upoznaju i usvajaju kao vlastitu tradicijsku baštinu, razvijajući je i prema njoj osnažujući svoju empatiju. Ovim se radom dokazuje kako je moguće i malim promjenama u nastavi i promišljanjem o budućnosti tradicijske baštine napraviti velike korake. Istraživanjem provedenim u svrhu ovoga rada ispitani su enkulturacijski stavovi djece mlađe školske dobi. U nastavu Glazbene kulture implementirani su sadržaji zavičajne narodne glazbe, a zatim je anketiranjem istraženo mišljenje učenika 1., 2. i 3. razreda te su dobiveni rezultati o provedenom eksperimentu. Rezultati istraživanja pokazuju kako se učenicima svidjela nastava Glazbene kulture čiji su sadržaji bili obilježeni elementima hrvatske tradicijske baštine zavičajnih regija Republike Hrvatske. Učenici su na ovu vrstu sadržaja u nastavi pozitivno reagirali i aktivno u njoj sudjelovali. Istraživanjem je potvrđena znanstvena utemeljenost kako su djeca i mladi značajni čimbenici u preuzimanju i diseminaciji kulturnih i tradicijskih vrijednosti koje se mogu usvajati i u odgojno-obrazovnim institucijama sadržajima usmjerenim prema društvenim stremljenima koja obuhvaćaju kurikulume za očuvanje nacionalnih i baštinskih te tradicijskih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija