Pregled bibliografske jedinice broj: 1192664
Obrazovne reforme i socio-ekonomske promjene u promatranim razvijenim zemljama
Obrazovne reforme i socio-ekonomske promjene u promatranim razvijenim zemljama // Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 105-106 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1192664 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovne reforme i socio-ekonomske promjene u
promatranim razvijenim zemljama
(Educational reforms and socio-economic changes in
the observed developed countries)
Autori
Lukaš, Mirko ; Kapular, Mato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education
/ Dubovicki, S. ; Huljev, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 105-106
ISBN
978-953-8371-02-8
Skup
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2022. - 27.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekonomsko-socijalna kretanja, gospodarski razvoj, konkurentnost, obrazovni proces, obrazovne reforme,
(Economic development, competitiveness, educational process, educational reforms, socio-economic trends)
Sažetak
U dugoročnim projekcijama ekonomskih i socijalnih kretanja određenoga društva obrazovanje nužno zauzima ulogu dominantnoga čimbenika. Obrazovanje kao proces koji za cilj ima obuhvatiti što je moguće veći broj pripadnika društva u njihovom značajnom životnom razdoblju, uz ostale bitne čimbenike, izravno oblikuje sliku i budućnost pojedine države i njezinoga društva. Ubrzani razvoj tehnologije učinio je moderan svijet osjetljivim na brze i nagle društvene promjene te time stvorio nikad jaču potrebu i nužnost za promjenama i obrazovnim reformama. Svaka zemlja koja teži stabilnosti i konkurentnosti na globalnoj razini shvaća kako u svijetu u kojem dominira natjecanje država za što brojnijim obrazovnim kadrovima mora uskladiti nacionalne obrazovne politike s izazovima suvremenoga društva. Iako gotovo svaka razvijena zemlja ima za cilj postići najkvalitetniji i najproduktivniji obrazovni sustav, zbog složenosti obrazovanja kao procesa na koji utječu mnogi čimbenici, to se u praksi pokazalo iznimno zahtjevnim zadatkom. Jedna od specifičnosti obrazovanja, a ujedno najveći razlog za svojevrsnu neatraktivnost ekonomskoga ulaganja u ovo područje, je to što su pravi učinci i prave posljedice donošenja obrazovnih reformi, kako pozitivne, tako i one negativne i neželjene, vidljivi tek nakon dužega razdoblja. Tako su, primjerice, pravi značajni rezultati obrazovnih reformi na ekonomiju i društvo koje su donosile određene razvijene zemlje prije više desetljeća vidljive tek u zadnjih nekoliko godina. Cilj je ovoga istraživanja dati pregled određenih obrazovnih reformi u odabranim razvijenim zemljama svijeta i njihove kratkoročne i dugoročne posljedice koje su ostavile traga na gospodarski razvoj i općenito društveno-ekonomske odnose u tim zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija