Pregled bibliografske jedinice broj: 1192545
Fonološki procesi u usvajanju hrvatskoga jezika
Fonološki procesi u usvajanju hrvatskoga jezika // Odjel za rani jezični razvoj, Hrvatsko filološko društvo
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo)
CROSBI ID: 1192545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonološki procesi u usvajanju hrvatskoga jezika
(Phonological processes in the acquisition of
Croatian)
Autori
Jelaska, Zrinka ; Košutar, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, ostalo
Skup
Odjel za rani jezični razvoj, Hrvatsko filološko društvo
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
fonološki procesi ; kategorizacija ; jezično usvajanje ; hrvatski jezik
(phonological process ; categorisation ; language acquisition ; Croatian)
Sažetak
Jezično je usvajanje dinamičan i složen proces, no djeca ipak u relativno kratko vrijeme uspijevaju ovladati različitim jezičnim razinama. Suočavajući se sa složenošću sustava koji usvajaju, djeca se oslanjaju na različite strategije. Primjerice, dosljedno prilagođavaju glasove, slogove ili oblike riječi koje čuju od odraslih govornika. Tako riječ bicikl izgovaraju [cikoj], digni [digi], bubamara [mava] i sl. Takva se odstupanja u dječjem govoru nazivaju fonološkim procesima. Fonološki su procesi sastavni dio jezično- govornoga razvoja i s dobi nestaju. Sva su djeca rođena sa sposobnošću prilagodbe govora te se smatra da u tomu pokazuju velike sličnosti. Međutim, dosadašnja su istraživanja najvećim dijelom provedena na engleskomu jeziku, pa nije poznato koji su fonološki procesi doista opći, a koji su svojstveni pojedinomu jeziku. Opisi fonoloških procesa korisni su jer mogu poslužiti pri određivanju razvojnih miljokaza. S druge strane, praćenje fonoloških procesa tijekom predškolske dobi važno je za prepoznavanje jezično-govornih poremećaja. U ovomu će se izlaganju predstaviti istraživanje fonoloških procesa u usvajanju hrvatskoga jezika. Na temelju dobivenih spoznaja raspravit će se o obilježjima proučavanih fonoloških procesa te njihovoj zastupljenosti s obzirom na dob i ostale čimbenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb