Pregled bibliografske jedinice broj: 1192357
Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku
Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku // ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA / Togonal, Marijana (ur.).
Zagreb: Odjel za komunikologiju Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 142-144 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1192357 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku
(Reading Anxiety in Croatian as a Foreign Language)
Autori
Korajac, Aida ; Ordulj, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA
/ Togonal, Marijana - Zagreb : Odjel za komunikologiju Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021, 142-144
ISBN
978-95-8014-61-1
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik (HIJ) , strah od čitanja na HIJ-u, čitanje naglas, čitanje na nastavi
(Croatian as a Foreign Language (CFL), reading anxiety in CFL, reading aloud)
Sažetak
Iako je strah emocija koja se ponajviše istražuje kada je riječ o učenju stranoga jezika (MacIntyre, 2017 ; Matić, 2018), strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku (HIJ) potpuno je neistraženo područje. Kako bi se istražio strah od čitanja u HJ-u postavljena su sljedeća istraživačka pitanja: 1. Koji su stavovi o čitanju na HIJ-u općenito i kojim se strategijama neizvorni govornici u HIJ-u služe? 2. Razlikuje li se strah od čitanja na HIJ- u s obzirom na spol? 3. Razlikuje li se strah od čitanja s obzirom na razinu poznavanja HIJ-a? 4. Razlikuje li se strah od čitanja s obzirom na materinski jezik učenika? Korišten je upitnik za istraživanje straha od čitanja na stranome jeziku “ Foreign Language Reading Anxiety Matić” (FRAM) (Matić, 2015), pri čemu su korišteni samo dijelovi upitnika koji se tiču čitanja naglas i u nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 37 polaznika tečaja na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik tijekom ljetnoga semestra 2020/2021. godine. Njihova razina znanja HIJ-a u rasponu je od razine A2 do C1 prema ZEROJ-u. Rezultati pokazuju da na uspješno čitanje naglas, prema mišljenju sudionika, u najvećoj mjeri utječe sposobnost izgovora hrvatskih riječi te nepoznavanje značenja riječi u tekstu dok ovladanost gramatikom, dužina teksta ili prisutnost nastavnika ne ometaju učenike pri čitanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija