Pregled bibliografske jedinice broj: 1192011
Perspektive katoličkih škola u BiH i doprinos franjevaca Bosne Srebrene sveukupnom obrazovanju
Perspektive katoličkih škola u BiH i doprinos franjevaca Bosne Srebrene sveukupnom obrazovanju // Diaconvensia / Šokčević, Šimo (ur.).
Đakovo: Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 20-35 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1192011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektive katoličkih škola u BiH i doprinos franjevaca Bosne
Srebrene sveukupnom obrazovanju
(Perspectives of Catholic schools in BiH and the contribution of the
Franciscans of Bosna Srebrena to overall education)
Autori
Miličić, Zvonko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Diaconvensia
/ Šokčević, Šimo - Đakovo : Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 20-35
Skup
Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito
Mjesto i datum
Đakovo, Hrvatska, 24.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Franjevci, Bosna Srebrena, obrazovanje, školstvo, katoličke škole, samostan
(Franciscans, Bosna Srebrena, education, schooling, Catholic schools, monastery)
Sažetak
Prinos Hrvata razvoju školstva u BiH teško se ili nikako može prosuditi bez sagledavanja prinosa bosanskih franjevaca već davne 1291. godine. Podnoseći najveće muke u doba osmanske vladavine, kasnije, za vrijeme Austro-Ugarske potiskivani i od strane prvog vrhbosanskog nadbiskupa Josipa Stadlera, oni su se već od samog dolaska u Bosnu brinuli ne samo oko širenja Blagovijesti, nego su za to morali najprije pripraviti vlastitu pastvu, opismeniti je i razviti kod sebe smisao za najdublje spekulativne misli sadržane u Evanđelju. Sve su to morali činiti paralelno s izgradnjom vlastitih samostana koji su nerijetko bili pljačkani, paljeni pa čak u najvećoj muci i napuštani. U ovom se prilogu u širokom obliku prati taj razvoj sve do današnjih dana, pri čemu se paralelno prate razvoj osnovnog, srednjeg i fakultetskog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus